علیخانی: چرا اجازه می‌دهند احمدی‌نژاد به هرکسی ناسزا بگوید؟ /درآوردن روسری یعنی اعتراض به وضع موجود/جهانگیری به کسی نیاز ندارد

کدخبر: ۲۰۵۷۰۸
قدرت‌الله علیخانی می گوید: وزرای دولت باید به این مسئله فکر کنند که با رأی ملت روی کار آمده‌اند و باید برای آن‌ها کار کنند نه برای ماشین و زن و بچه یا آوردن اقوام و دوستان بر سرکار مردم وقتی این نا ملایمتی‌ها را می‌بینند به دولت بی‌اعتماد می‌شوند

مشاور مرحوم ایت الله هاشمی در تشخیص مصلحت نظام با انتقاد به عدم انتخاب یک وزیر زن در دولت روحانی گفت : چطور زمان احمدی‌نژاد وزیر زن داشتیم اما دولت آقای روحانی حاضر نشد از وزیر زن در کابینه خود استفاده کند. مگر شرع و عرف دران زمان با امروز متفاوت است که ان زمان می‌شد اما امروز نمی‌شود؟ تا زمانی به دغدغه‌های زنان اهمیتی ندهیم باید منتظر ناهنجاری‌ها باشیم.

اهم اظهارات قدرت الله علیخانی در گفت و گو با سالنامه آرمان به شرح زیر است:

 *وزرای دولت باید به این مسئله فکر کنند که با رأی ملت روی کار آمده‌اند و باید برای آن‌ها کار کنند نه برای ماشین و زن و بچه یا آوردن اقوام و دوستان بر سرکار مردم وقتی این نا ملایمتی‌ها را می‌بینند به دولت بی‌اعتماد می‌شوند

* متأسفانه امروز تکلیف احمدی‌نژاد را مشخص نمی‌کنند و اجازه می‌دهند به هر کس که دوست داشته باشد ناسزا بدهد و ساختارهای نظام را زیر سؤال ببرد.

*گفتمان اعتدال یعنی خنثی بودن و درنهایت به یک گفتمان ساکن و خنثی تبدیل می‌شود. گفتمان اعتدال باروحانی آمده و با روحانی می‌رود

* موضوع گفتگوی ملی در کشور ما جواب نمی‌دهد. دلیل این مسئله نیز این است که تصمیم‌گیری‌ها در جای دیگر صورت می‌گیرد. آیا اصولگرایان به سخنان آقایان باهنر و توکلی درباره گفتگوی ملی گوش می‌دهند؟ آیا آقایان شریعتمداری و یا حسین فدایی حاضر هستند پای میز گفتگوی ملی بنشینند؟

* در نهاد ریاست جمهوری برخی تلاش می‌کنند به آقای جهانگیری میدان ندهند و اجازه ندهند قدرت مانور ایشان در دولت بیشتر از این شود آقای جهانگیری به کسی نیاز ندارد باید بپذیریم که آقای جهانگیری درواقع به دولت کمک می‌کند و نه دولت به آقای جهانگیری.

* مسئولین باید از خود سؤال کنند چرا مردمی که انقلاب کردند ، در جنگ تحمیلی سنگ تمام گذاشتند و عزیزان خود را برای حفظ نظام و انقلاب دادند به‌یک‌باره در برخی از شهرهای کشور به خیابان ریختند؟

* چرا ائمه جمعه در نماز جمعه به‌جای این‌که مردم و گروه‌های سیاسی را به وحدت دعوت کنند و عامل وحدت جامعه باشند موضع‌گیری سیاسی می‌کنند و به‌صورت جناحی عمل می‌کنند؟

* امروز وزیری که با حمایت بنده و امثال بنده به وزارت رسیده از ما و مردم فاصله گرفته و نمی‌توان وی را بازخواست کرد.ما و مردم بودیم که سبب رسیدن شما به وزارت و مناصب دیگر بوده‌ایم. چه شد‌ه که امروز مردم در برنامه‌های شما هیچ جایگاهی ندارند.

 *اگر ما درگذشته اجازه می‌دادیم بانوان در استادیوم‌ها حضور پیدا کنند امروز در اماکن عمومی کشف حجاب نمی‌کردند. به نظر من درآوردن روسری نوعی اعتراض به وضع موجود و اعتراض به عملکرد دولت و بی‌مهری‌های مسئولان با بانوان است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید