روسیه از توافق برای خروج نیروهای مسلح از غوطه خبر داد/جیش‌الاسلام تکذیب کرد

کدخبر: ۲۰۵۸۳۶
در حالی که ستاد کل ارتش روسیه امروز (جمعه) از دستیابی به توافقی با رهبران گروه‌های مسلح در شهر دوما واقع در غوطه شرقی برای خارج کردن نیروهایشان از این شهر خبر داده بود، گروه تروریستی جیش الاسلام این مساله را تکذیب کرد.

به گزارش سایت النشرة، سرگئی رودسکوی، رئیس اداره عملیات جامع در ستاد کل ارتش روسیه اظهار داشت: امروز به توافقی با رهبران تشکل‌ها و گروه‌های مسلح نامشروع در شهر دوما (گروه تروریستی جیش الاسلام) دست یافتیم که بر اساس آن نیروهای آنها به‌زودی به همراه خانواده‌هایشان از شهر دوما خارج می‌شوند.

رودسکوی افزود، ۲۸.۴ هزار غیرنظامی از طریق گذرگاه انسانی در اردوگاه الوافدین از دوما خارج شده‌اند. رئیس اداره عملیات جامع ستاد کل ارتش روسیه تاکید کرد: طبق برنامه خروج گروه‌های مسلح از عربین و جوبر (در غوطه شرقی) ظرف امروز (جمعه) و فردا (شنبه) پایان می‌یابد و تاکنون ۳۱ هزار و ۹۱۵ تن این منطقه را ترک کرده‌اند.

وی در ادامه گفت: ۱۱ هزار و ۴۷۸ شبه‌نظامی به همراه ۲۰ هزار و ۴۳۷ تن از اعضای خانواده‌هایشان از ۲۴ مارس جاری از عربین، زملکا، عین ترما و جوبر در غوطه شرقی خارج شده و به ادلب رفته‌اند و در مجموع ۵۶ کمربند مواد منفجره و ۳۵۷ نارنجک دستی از آنها کشف و ضبط شده است.

رودسکوی در پایان تاکید کرد: به طور کلی از زمان آغاز آتش‌بس انسانی در منطقه غوطه شرقی، ۱۴۳ هزار و ۱۹۴ تن از جمله ۱۰۵ هزار و ۸۵۷ غیرنظامی، ۱۳ هزار و ۷۹۳ مسلح به همراه ۲۳ هزار و ۵۴۴ تن از اعضای خانواده‌های آنها از این منطقه خارج شده‌اند.

این در حالیست که سخنگوی گروه تروریستی جیش الاسلام در بیانیه‌ای با تکذیب حصول چنین توافقی با روسیه برای خروج از شهر دوما تاکید کرد: موضعگیری ما همچنان روشن و ثابت بوده و ما مخالف مهاجرت اجباری و تغییرات جمعیتی در غوطه شرقی هستیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید