انتصاب پسر «بردی محمداف» به سمت معاون وزارت خارجه ترکمنستان

کدخبر: ۲۰۵۸۵۹
رئیس جمهور ترکمنستان با صدور حکمی پسر خود را به سمت معاون وزارت امور خارجه این کشور منصوب کرد.

«قربانقلی بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان با صدور حکمی پسر خود «سردار بردی محمداف» را به سمت معاون وزیر امور خارجه این کشور تعیین کرد.

سردار بردی محمداف همچنین در انتخابات پارلمانی چند روز قبل ترکمنستان با دریافت 91.42 درصد از کل آراء رای دهندگان به طور مجدد به عنوان نماینده مجلس این کشور انتخاب شد.

در این دوره از انتخابات 284 نامزد برای 125 کرسی در پارلمان رقابت کردند.

منطقه ای که بردی محمداف نامزدی خود را از آنجا معرفی کرد شامل  30 هزار 316 رای دهنده بود که وی آراء 25 هزار 700 نفر به خود اختصاص و پیروزی بی قید و شرطی را به دست آورد.

به این ترتیب، سردار بردی محمداف با دریافت 91.42 درصد از آراء رای دهندگان به طور مجدد وارد پارلمان ترکمنستان شد.

سردار 36 ساله تنها وارث رئیس جمهور ترکمنستان می‌باشد، علاوه بر وی رئیس جمهور ترکمنستان دارای 2 دختر دیگر است.

چهره تنها پسر رئیس جمهور ترکمنستان در سال 2012 میلادی ضمن برگزاری انتخابات ریاست جمهوری رسانه ای شد. آن زمان بردی محمداف همراه با پسر و نوه اش در یک حوزه انتخاباتی حاضر شد.

در نوامبر سال 2016 میلادی سردار به عنوان نماینده مجلس ترکمنستان انتخاب شد. وی ریاست کمیته مسائل حقوقی پارلمان را بر عهده گرفت.

در اکتبر سال 2017 میلادی به مناسبت روز استقلال ترکمنستان مقامات انتظامی از جمله سردار بردی محمد اف از سوی رئیس جمهور این کشور با مدال «ملکقلی بردی محمداف» تقدیر شدند.

پسر بردی محمد اف در همان روز همچنین رتبه سرهنگ دوم را دریافت کرد.

پسر رئیس جمهور ترکمنستان تا زمان پا نهادن به میدان سیاسی در تعدادی از وزارت خانه و آژانسی ها در وظایف مختلف فعالیت می‌کرد.

وی متاهل و دارای 4 فرزند می‌باشد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید