چین؛همه طرف ها باید برای پیشبرد مذاکرات شبه جزیره کره کمک کنند

کدخبر: ۲۰۵۸۹۰
یک دیپلمات ارشد چینی در دیدار با رئیس جمهور کره جنوبی به این مساله اشاره کرده است که همه طرف ها باید از فرصت پیش آمده برای پیشبرد مذاکرات شبه جزیره کره استفاده کنند.

رویترز گزارش داد، یانگ جیه چی دیپلمات ارشد چینی در دیدار با مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی تاکید کرد: همه طرف ها باید از این فرصت برای پیشبرد مذاکرات بین رهبران کره شمالی و کره جنوبی و رهبران کره شمالی و آمریکا استفاده کنند.

تنش ها بر سر برنامه های تسلیحات هسته ای و موشک های بالستیک کره شمالی سال گذشته به شدت افزایش یافت و نگرانی های زیادی را درباره اقدام نظامی آمریکا علیه کره شمالی به وجود آورد. ولی این تنش ها طی ماه های اخیر و پس از آنکه کره شمالی با اعزام ورزشکاران خود به المپیک زمستانی کره جنوبی در ماه فوریه موافقت کرد، با کاهش روبرو شده است.

دو کره قرار است نخستین نشست مشترک خود در ده سال گذشته را روز 27 آوریل برگزار کنند. رهبر کره شمالی اخیرا پایبندی خود به تعهد خلع سلاح را اعلام کرده است.

وزارت خارجه چین با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: یانگ جیه چی به رئیس جمهور کره جنوبی گفته است که این یک لحظه حساس و مهم برای از بین بردن وضعیت کنونی در شبه جزیره کره است.

وی افزود: همه طرف ها باید از این فرصت استفاده کرده، با یکدیگر همکاری کنند و به برگزاری نشست های آرامی کمک کنند تا به نتایج مثبتی بین رهبران کره شمالی و کره جنوبی دست یابند و همین طور بین رهبران کره شمالی و آمریکا.

یانگ جیه چی همچنین رئیس جمهور کره جنوبی را در جریان جزئیات سفر رهبر کره شمالی به پکن قرار داده است. این نخستین سفر خارجی رهبر کره شمالی از سال 2011 میلادی به شمار می رود که به قدرت رسیده است.

رئیس جمهور کره جنوبی نیز از نقش چین برای کاهش تنش در شبه جزیره کره تشکر کرده است. رهبر کره شمالی قرار است در ماه می با دونالد ترامپ دیدار و گفتگو کند.

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید