ایران از گفت و گوی طرف های موثر در حل بحران سوریه استقبال می کند

کدخبر: ۲۰۶۰۶۳
یک منبع مطلع با تاکید بر اینکه ایران همواره از گفت و گوی طرف های موثر در حل بحران سوریه استقبال می کند، گفت: جمهوری اسلامی ایران مخالفتی با تشکیل نشستی 4 جانبه با حضور رئیس جمهور فرانسه، ایران، فدراسیون روسیه و جمهوری ترکیه ندارد.

کارشناس نزدیک به وزارت امور خارجه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا با بیان اینکه اظهارات منتسب به یکی از مقامات ترکیه در خصوص مخالفت ایران با برگزاری نشست سران 4 کشور، نادرست و غیردقیق است افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره از گفت و گوی میان طرف های موثر در حل بحران سوریه استقبال کرده و آن را تسهیل کننده گفت وگوهای سوری- سوری و روند سیاسی تحت حمایت سازمان ملل می داند.

به گفته این منبع نزدیک به وزارت امور خارجه، روند آستانه نیز از ابتدا کوشیده است که از تمامی ابزارهای موجود برای کاستن از تنش ها و بستر سازی برای ایجاد صلح پایدار در سوریه استفاده نماید.

وی تصریح کرد:جمهوری اسلامی ایران از تمام طرح هایی که منجر به کارآمدتر شدن روند آستانه و یا هر طرح صلح دیگری شود استقبال می کند. با این حال حضور و مشارکت هر عضو جدیدی در نشست های مربوط به روند آستانه بایستی با در نظر گرفتن تمامی جوانب امر و با موافقت هر 3 کشور ضامن، انجام گیرد.

به گزارش ایرنا قرار است روسای جمهور ایران، ترکیه و روسیه به عنوان کشورهای ضامن در سوریه فردا چهارشنبه در آنکارا با یکدیگر دیدار و گفت و گو کنند.

نخستین نشست سه جانبه سران این سه کشور 22 نوامبر سال گذشته در سوچی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا پایگاه اینترنتی دیلی صباح ترکیه به نقل از یکی از مقامات این کشور نوشت: امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه خواستار شرکت در نشست سه جانبه ترکیه، روسیه و ایران درباره سوریه بود اما این خواسته وی از سوی ایران رد شد.

این مقام ترکیه در گفت وگویی با خبرنگاران در استانبول گفته است: 'وی (ماکرون) می خواست در مذاکرات حاضر باشد. ترکیه موافق بود اما ایرانی ها آن را رد کردند.'

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید