مقام‌های ارشد آمریکا: ماموریتمان در سوریه تمام نشده است

کدخبر: ۲۰۶۲۰۸
در حالی که دونالد ترامپ اعلام کرده ماموریت آمریکا در سوریه رو به اتمام است و مایل است نیروهای کشورش از سوریه خارج شوند، مقام‌های ارشد پنتاگون و وزارت خارجه آمریکا گفته‌اند که این کشور به این زودی‌ها از سوریه خارج نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، این اظهارات از سوی این مقام‌های ارشد در حالی مطرح شده که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا گفته است که به دنبال خارج کردن نیروهای این کشور از سوریه است.

جوزف ووتل، رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا گفت: ۹۰ درصد از سوریه زمانی در دست داعش بود اما آزاد شده اما ارتش آمریکا هنوز باید در این کشور باشد.

وی در جریان سخنرانی در موسسه "صلح آمریکا" در واشنگتن گفت:‌ هنوز مناطقی تحت کنترل داعش است و ما باید به عملیات خود ادامه دهیم.

برت مک‌گورک، فرستاده ویژه رئیس جمهور آمریکا در ائتلاف مقابله با داعش نیز با این نظر که داعش هنوز تمام نشده موافقت کرد و گفت: ما برای مقابله با داعش در سوریه هستیم. این ماموریت ماست و هنوز تمام نشده است. ما باید آن را تکمیل کنیم.

حدود ۲۰۰۰ نیروی آمریکایی در سوریه هستند و به پشتیبانی نیروی کرد علیه داعش می‌پردازند. خروج زودهنگام این نیروها از سوریه این نگرانی را در میان برخی از مقام‌ها درباره خیزش مجدد داعش در این کشور جنگ زده به وجود آورده است.

ترامپ در بخشی از صحبت‌های اخیرش به وزارت خارجه آمریکا دستور داده بود تا ۲۰۰ میلیون دلار کمک به اقدامات بازسازی سوریه بلوکه شود؛ مک‌گورک در ارتباط با این مساله اذعان داشت که این مساله در دست بررسی است اما بر روند فعالیت وزارت خارجه یا آژانس توسعه بین الملل آمریکا در سوریه در انجام اقدامات بازسازی این کشور اثری سوء نمی‌گذارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید