ترامپ: محبوبیت من از اوباما بیشتر است

کدخبر: ۲۰۶۲۲۰
دونالد ترامپ با اشاره به یک نظرسنجی که از سوی مؤسسه مورد علاقه او منتشر شده است اعلام کرد محبوبیتش از باراک اوباما بیشتر است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیوزویک، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، بار دیگر مدعی شد که محبوبیت وی از «باراک اوباما»، رئیس جمهور سابق این کشور بیشتر است. ترامپ با اشاره به نظرسنجی «راسموسن» اعلام کرد که محبوبیت وی 50 درصد و بالاتر از باراک اوباماست. این درحالی است که وی هیچ توجهی به سه نظرسنجی دیگر که محبوبیت وی را 44 درصد و حتی پایین تر نشان می دهند، نکرد.

دونالد ترامپ روز گذشته (سه شنبه) در حساب توییتر خود نوشت: «از نظرسنجی راسموسن بخاطر انتشار آمار صادقانه اش تشکر می کنم. محبوبیت من به 50 درصد رسیده است که از اوبامای متقلب در همین دوره از ریاست جمهوری اش بیشتر است.»

نظرسنجی راسموسن روز «دوشنبه» منتشر شد و اعلام کرد که میزان رضایت مردم از عملکرد دونالد ترامپ به 50 درصد رسیده است و 49 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی از عملکرد وی ناراضی هستند.

این درحالی است که نتایج سه نظرسنجی دیگر شامل «گالوپ»، «هاروارد» و «اینوستورز بیزنس دیلی» نشان داد که میزان رضایت مردم از عملکرد ترامپ بین 38 تا 44 درصد و سطح نارضایتی مردم از او بین 55 تا 56 درصد است.

بر اساس نظرسنجی گالوپ که بین 28 مارس تا 3 آوریل 2010 انجام شد، میزان رضایت مردم از عملکرد باراک اوباما 49 درصد و سطح نارضایتی مردم از عملکرد او 44 درصد اعلام شده بود. نظرسنجی راسموسن هم در همان بازه زمانی محبوبیت باراک اوباما را 47 درصد اعلام کرده بود. یک نظرسنجی دیگر هم که از سوی فاکس نیوز – که یک شبکه حامی دونالد ترامپ است—منتشر شد نشان داد که محبوبیت باراک اوباما در همین بازه زمانی در سال 2010، 43 درصد بوده است.

میانگین نظرسنجی های مختلف نشان می دهد که محبوبیت دونالد ترامپ 41.8 درصد است و سطح نارضایتی مردم از او 53.2 درصد اعلام شده است. این درحالی است که میانگین نظرسنجی ها در سال 2010 حاکی از آن است که سطح رضایت مردم از عملکرد اوباما 47.8 درصد و سطح نارضایتی مردم از او 45.9 درصد است.

دونالد ترامپ در ماه مارس هم همین ادعا را دوباره مطرح کرده بود. وی در حساب توییتر خود نوشت: نظرسنجی راسموسن و تعدادی از نظرسنجی های دیگر محبوبیت من را حدود 50 درصد اعلام کرده اند که از محبوبیت باراک اوباما بیشتر است. اما برخی از کارشناسان حوزه ی سیاسی علاقه دارند که محبوبیت من را پایین تر نشان دهند.

دونالد ترامپ پیش از این هم بارها به حامیان خود گفته است که فقط به نتایج نظرسنجی راسموسن توجه کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید