رازهای پیروزی بزرگ لیورپول مقابل منچستر سیتی

کدخبر: ۲۰۶۳۶۰
طوفان یک‌نیمه‌ای شاگردان یورگن کلوپ آلمانی در ورزشگاه آنفیلد، سبب شد تا منچسترسیتی در همان نیمه اول، باخت با اختلاف سه گل را بپذیرد و عرصه را بر خود، تنگ ببیند.

 صلاح در دقیقه 12 بازی شاگردان کلوپ را پیش انداخت و کمتر از 10 دقیقه بعد، شوت زیبای چمبرلین برتری را به دو گل رسانده بود. اما نکته جالب بازی این بود که سادیو‌مانه، بازی را 3-0 کرد و این در حالی بود که هنوز، نیم ساعت از زمان بازی نیز سپری نشده بود اما پس از این گل، طوفان گلزنی قرمز‌ها فروکش کرد و لیورپول، با همین سه گل، با امید زیاد به بازی برگشت و نتیجه مناسب برای صعود در ورزشگاه اتحاد و رسیدن به جمع 4 تیم برتر لیگ قهرمانان اروپا، به شهر منچستر سفر خواهد کرد. از این بازی جذاب و هیجانی، چه نکاتی را فرا گرفتیم؟!

جو آنفیلد

صداها و تشویق‌های مکرر هواداران لیورپول در ورزشگاه آنفیلد، جو بدی را برای منچسترسیتی ایجاد کرده بود و همین جو، در نهایت منجر به شکست عجیب منچسترسیتی در آنفیلد شد اما صحنه‌های زشتی توسط همین هواداران لیورپول، پیش از بازی و در مقابل اتوبوس باشگاه منچسترسیتی برای ورود به ورزشگاه آنفیلد، رخ داد. آن‌ها با سنگ و بطری به اتوبوس این تیم و در راس آن‌ها، پپ گواردیولا حمله کردند که این، یک نکته سیاه در کارنامه هوادران آنفیلدی را به ثبت خواهد رساند. چنین صحنه‌هایی می‌تواند اعتبار فوتبال لیورپول و حتی فوتبال کشور انگلستان را نیز تحت تاثیر قرار دهد؛ زیرا پرتاب سنگ و بطری در میان 5 لیگ معتبر اروپایی، تقریبا منسوخ شده است و این رفتارها، در شان فوتبال انگلستان نیست!

میلنر، پادشاه پاس گل

جیمز میلنر، ستاره سابق باشگاه منچسترسیتی که اکنون در لیورپول توپ می‌زند؛ دیشب برای هفتمین بار در لیگ قهرمانان اروپا، پاس گل ارسال کرد تا اکنون و به تنهایی، آقای پاس‌گل در لیگ قهرمانان اروپا باشد و فرم خوب خود را در مهمترین رقابت باشگاهی اروپا، حفظ کند. او پاس گل دوم تیمش را برای چمبرلین ارسال کرد تا این هافبک انگلیسی بتواند دروازه ادرسون مورائس، سنگربان برزیلی باشگاه منچسترسیتی را باز کند.

میلنر در بازی شب گذشته در مقابل سیتیزن‌ها، جدای از پاس گل، عملکرد مناسبی را به نمایش گذاشت و توانست در مقابل خط هافبک و خط تهاجم قدرتمند نیمه‌آبی شهر منچستر، قد علم کند و بتواند نمایش‌خوبی را ارائه دهد. او با پاس گل هفتمش برای لیورپول، خود را به رکورد فوق‌العاده نیمار در لیگ قهرمانان اروپا فصل گذشته با 8 پاس گل، نزدیک کند و اگر او بتواند هشتمین پاس گل خود را نیز در بازی‌های بعدی ارسال کند؛ می‌تواند رکورد بهترین پاسور لیگ قهرمانان اروپا را در یک فصل از سال 03/2002 ازآن خود کند. نکته جالب در رابطه با این تعداد پاس گل میلنر این است که او در طی این فصل لیگ جزیره در 27 بازی، تنها سه پاس گل را ارسال کرده است!

اشتباهات پپ

نکته بزرگ پیش از آغاز بازی، قرار نگرفتن رحیم استرلینگ، ستاره انگلیسی سابق لیورپول و فعلی منچسترسیتی در ترکیب بود. پپ گواردیولا، با آگاهی از سوت‌های مکرر بر علیه او، ایلکای گندوغان، ستاره آلمانی خود را به جای این وینگر سیه‌چرده راهی میدان کرد و همه این‌ها، علی‌رغم فرم فوق‌العاده استرلینگ در فصل جاری رقابت‌هاست. اما نبود استرلینگ، از همان ابتدای بازی تاثیر خود را گذاشت زیرا تنها بازیکنان سیتی که می‌توانستند در مقابل سرعت قرمزهای آنفیلد، مقاومت کنند او و کایل واکر بودند! استرلینگ در میدان قرار نگرفت تا یاران کلوپ، با سرعت فوق‌العاده خود، تاخت و تاز را بر سیتیزن‌ها ادامه دهند. پپ در نهایت و در دقیقه 57، گندوغان را از میدان بیرون آورد و رحیم استرلینگ را به میدان فرستاد تا نشان دهد که خود نیز از اشتباهش آگاه است! در نیمه اول، سیتی سایه‌ای از بازی‌های گذشته خود هم نبود و همین مسئله، سبب شکست سنگین آن‌ها شد.

لک‌لک‌ها، کابوس سیتی

لیورپول در فصل جاری رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا، بیشترین گل‌زده را از روی ضدحملات در اختیار دارد. آن‌ها تاکنون سه گل را از این طریق به ثمر رسانده‌اند و با توجه به مثلث خارق‌العاده صلاح، مانه و فرمینو، توانسته‌اند تا بیشترین گل‌زده را نیز در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا، به ثبت رسانده باشند. منچسترسیتی در فصل جاری، تنها در دو بازی 3 گل یا بیشتر را دریافت کرده است که هر دوی این اتفاقات، به دست یاران کلوپ و در ورزشگاه آنفیلد رقم خورده است. یکی پیروزی 4-3 لیورپول مقابل منچسترسیتی در فصل جاری لیگ جزیره در آنفیلد و دیگری، بازی دیشب دو تیم در آنفیلد که با برتری 3-0 قرمز‌ها همراه شد. این نکته به این معنا نیست که یاران گواردیولا در خط دفاعی ضعیف هستند بلکه این موضوع نشان‌دهنده قدرت فوق‌العاده مثلث خط آتش قرمز‌ها در فصل جاری است؛ چه در لیگ جزیره و چه در لیگ قهرمانان اروپا! منچسترسیتی تا به حال در تمام طول فصل، 37 گل را دریافت کرده‌است که از این تعداد، 7 گل توسط قرمز‌های آنفیلد به ثمر رسیده است! لیورپول اکنون با 31 گل، یکی از بهترین عملکرد‌های خود در لیگ قهرمانان اروپا این فصل را به ثبت رسانده است و از رکورد خوب تیم رافائل بنیتز در فصل 08/2007 لیگ قهرمانان اروپا با 29 گل، پیشی گرفته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید