یک فرمانده ارشد آمریکایی:

ترامپ جدول زمانی برای خروج از سوریه نداد

کدخبر: ۲۰۶۴۲۱
یکی از فرماندهان ارشد آمریکایی خبر داد که رئیس‌جمهور آمریکا هیچ موعد مشخصی برای خروج از سوریه تعیین نکرده و دست نظامیان را باز گذاشته است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «کنث مکنزی» مدیر ستاد کل نیروهای مسلح آمریکا امروز در کنفرانس خبری هفتگی وزارت دفاع این کشور، در خصوص اخبار مربوط به تصمیم ترامپ برای خروج از سوریه توضیحاتی را ارائه کرد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا چند روز پیش گفته بود که نظامیان کشورش باید به سرعت سوریه را ترک کنند و البته چند روز بعد گفت که ماندن در سوریه، هزینه‌هایی دارد که در صورت تقبل آن از سوی عربستان سعودی، آمریکا در سوریه می‌ماند؛ آمریکایی‌ها تا پیش از این می‌گفتند که زمان نابودی داعش، زمان خروج آنها از سوریه را تعیین می‌کند.

ژنرال مکنزی اما امروز در جمع خبرنگاران گفت: «کار بزرگی در سوریه انجام شده و نزدیک شده‌ایم به زمان از بین رفتن خلافت (داعش)؛ ولی ما برای انجام کارهایمان در سوریه هیچ جدول زمانی نداریم و این در پیشبرد کارها خیلی موثر است.»

این فرمانده آمریکایی در توضیح علت این تأثیر مثبت گفت: «ما در افغانستان همین مشکل را داشتیم. ما در آنجا علیه یک جدول زمانی می‌جنگیدیم که دشمنانمان هم از آن اطلاع داشتند.»

بخشی از نظامیان آمریکایی بر اساس جدول زمانی مورد توافق «باراک اوباما» و «حامد کرزی» روسای جمهور سابق آمریکا و افغانستان، در روزهای آخر سال ۲۰۱۴ از افغانستان خارج شدند.

در ظاهر گفته می‌شود که ترامپ خواستار خروج سریع نظامیان آمریکایی از سوریه است ولی کنث مکنزی ضمن تشکر از رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «رئیس‌جمهور کار بسیاری خوبی کرد و جدول زمانی مشخصی برای خروج از سوریه تعیین نکرد. این ابزاری خوب است در دست ما.»

ژنرال مکنزی هم مانند ترامپ اعتقاد داشت که باید هزینه‌های نظامی آمریکا در سوریه، از خزانه کشورهای منطقه پرداخت شود؛ وی در این خصوص گفت: «کشورهای منطقه باید به اندازه ما در حل مشکلات سوریه منافع داشته باشند؛ با توجه به میزان آسیب‌پذیری آنها، شاید این منفعت بیشتر هم باشد. متحدان ما می‌توانند در آینده برای ایجاد ثبات در سوریه، کارهای زیادی انجام دهند.»

این فرمانده ارشد آمریکایی در انتهای سخنان خود، علناً گفت که قرار نیست نظامیان آمریکایی کاملاً از سوریه خارج شوند.

مکنزی در این خصوص گفت: «موضع همیشگی ما بر این اساس بوده که با به پایان رسیدن کار داعش، سطح حضور خود در سوریه را (بر اساس شرایط آن روز) تنظیم کنیم.»

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید