کاهش تعداد اپلیکیشن های اپ استور

کدخبر: ۲۰۶۵۵۴
دیجیاتو:به گزارش کمپانی تحلیلی Appfigures، تعداد اپلیکیشن های حاضر در اپ استور در سال ۲۰۱۷ برای نخستین بار در تاریخ این فروشگاه با کاهش مواجه شده است. مطابق گزارش، این مقدار در آغاز سال گذشته ۲.۲ میلیون اپلیکیشن بوده اما تا انتهای سال به ۲.۱ میلیون اپلیکیشن تقلیل یافته است.
کاهش تعداد اپلیکیشن های اپ استور

احتمالا دلیل این کاهش به تصمیم اپل برای پاکسازی اپلیکیشن های قدیمی و ناسازگار با آیفون های جدید باز می گردد. البته اپ هایی که مبتنی بر معماری ۶۴ بیت ساخته نشده یا از قوانین تأیید صلاحیت اپ استور پیروی نکرده اند نیز جزو اپلیکیشن های پاک شده بوده اند.

 

 

به غیر از این اپل کلیه اپلیکیشن های آنتی ویروس، کلون سایر اپلیکیشن ها و اپ های بی کیفیتی که به اعتبار اپ استور ضربه می زدند را هم روانه گورستان نرم افزارهای مرده کرده تا فقط محصولاتی باقی بمانند که حرفی برای گفتن دارند.

اما در گزارش Appfigures آمار و ارقام جالب تری هم به چشم می خورد. همگام با کاهش تعداد اپلیکیشن ها، توسعه دهندگان هم در سال ۲۰۱۷ تعداد اپلیکیشن کمتری را نسبت به سال پیش در اپ استور ثبت کرده اند.

این در حالیست که فروشگاه رقیب یعنی گوگل پلی از این منظر وضعیت بسیار بهتری را تجربه می کند. بیش از ۱.۵ میلیون اپلیکیشن جدید در سال ۲۰۱۷ روانه گوگل پلی استور شدند که این آمار برای اپ استور فقط ۷۵۵ هزار اپلیکیشن بوده، یعنی چیزی حدودا نصف اپلیکیشن های اندرویدی.

Appfigures علت برتری گوگل پلی را تصمیم بسیاری از توسعه دهندگان برای پورت نسخه iOS محصولات خود روی اندروید می داند. اما معمولا کم پیش می آید که بر عکس این اتفاق، یعنی پورت نسخه اندروید روی iOS اتفاق بیفتد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید