آیفون های نسل آینده چگونه است؟

کدخبر: ۲۰۶۵۶۱
اپل به دنبال توسعه نسل جدیدی از آیفون هایی است که از جسچرهای بدون نیاز به لمس در کنار صفحه‌نمایش‌ خمیده بهره می‌برند.

 

بلومبرگ، طراحی جسچرهای اپل را با آنچه در Air Gestures سامسونگ و Project Soli گوگل شاهد هستیم مقایسه کرده است. به عقیده این رسانه، آیفون‌های جدید اپل، کاربر را ملزم خواهند کرد تا جسچرها را در فاصله نزدیک‌تری به صفحه‌نمایش، در مقایسه با آنچه در پروژه Soli شاهد هستیم اجرا کنند. راهکار اپل بر پایه استفاده از فناوری‌های ادغام شده در صفحه‌نمایش به مرحله اجرا درخواهد آمد و خبری از به کارگیری سنسورهای حرکتی در حاشیه صفحه، مشابه با آنچه در Air Gestures شاهد هستیم نخواهد بود.

اپل در زمینه طراحی صفحه‌نمایش‌های خمیده هم قصد دارد ترکیبی را ارائه دهد که از بالا به سمت پایین، به تدریج به سمت داخل، انحنا پیدا کرده است. ترکیبی که متفاوت از راهکار سامسونگ برای ارائه انحنا به سمت پایین و قسمت خارج لبه‌های صفحه‌نمایش است. بلومبرگ معتقد است آیفون جدید برای حضور در بازار به دو تا سه سال زمان نیاز خواهد داشت. در اکتبر ۲۰۱۷ میلادی هم خبرهایی در خصوص همکاری اپل با الجی دیسپلی به‌منظور توسعه صفحه‌نمایش‌های خمیده ویژه استفاده در آیفون شنیده شده بود.
اگرچه هنوز پروژه‌های اپل به منظور ارتقای آیفون‌های این شرکت، به طور رسمی تایید نشده‌اند اما گفته می‌شود در کوتاه مدت، کوپرتینو قصد دارد تکنولوژی OLED را در طیف بیشتری از دستگاه‌های الکترونیکی همراه استفاده کند. در این راستا قرار است آیفون دومی مجهز به این نوع صفحه‌نمایش، در سال جاری معرفی شود. توسعه مدلی با صفحه‌نمایش ۶.۵ اینچی هم که ابعاد بزرگ‌تر را در مقایسه با ترکیب ۵.۸ اینچی آیفون ۱۰ فعلی به همراه دارد در دستورکار خواهد بود. علاوه بر این، اپل به دنبال ارتقای آیفون ۱۰ فعلی و البته تولید مدلی با قیمت کم‌تر و البته مجهز به صفحه‌نمایش LCD خواهد بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید