هند خرید و فروش ارزهای مجازی را ممنوع کرد

کدخبر: ۲۰۶۷۵۲
بانک مرکزی هند (RBI) از ابلاغ قانون جدیدی خبر داده که به موجب آن بانک ها از هرگونه داد و ستد یا ارائه خدمات به افراد و کسب و کارهای فعال در حوزه ارزهای مجازی منع شده اند.
هند خرید و فروش ارزهای مجازی را ممنوع کرد

بر اساس این قانون شهروندان این کشور دیگر نمی توانند از حساب های بانکی برای خرید و فروش ارزهای مجازی استفاده کنند و کاربران، سهامداران، سرمایه گذاران و تاجران باید ریسک های موجود در معاملات این چنینی را به جان بخرند چرا که ممکن است پس از فروش ارزهای مجازی امکان انتقال وجه نقد را به حساب خود نداشته باشند.

اگرچه برخی ممنوعیت مبادله ارزهای مجازی را نتیجه دستگیری یکی از کلاهبرداران شناخته شده در این زمینه می دانند اما معاون بانک مرکزی این کشور علت آن را تلاش برای ایجاد ثبات اقتصادی عنوان کرده است:«قوانین در نظر گرفته شده در زمینه ارزهای مجازی در کشورهای مختلف یکسان نیست اما این اتفاق نظر وجود دارد که می توان از آنها برای دور زدن با قوانین ضد پولشویی و تأمین مالی تروریسم استفاده کرد. از سوی دیگر گسترش بیش از حد این ارزها ثبات اقتصادی و یکپارچگی بازار را به خطر می اندازد.»

دولت هند پیش از این هم به پول های مجازی از قبیل بیت کوین روی خوش نشان نداده بود. سال گذشته «ارون جیتلی»، وزیر اقتصاد این کشور شدیدا این ارزها را مورد انتقاد قرار داد:

از نظر دولت ارزهای رمزپایه پول قانونی محسوب نمی شوند و ما تمام توان خود را برای ایجاد مانع در برابر بکارگیری این ابزارها در تامین مالی فعالیت های غیرقانونی به کار می بندیم.

هند تنها کشوری نیست که به مخالفت با ارزهای مجازی برخاسته و پیش از این چین هم به عنوان یکی از قدرت های اقتصادی مطرح، تأمین سرمایه برای محصولات و استارتاپ ها از طریق عرضه‌ی اولیه پول رمزنگاری شده (ICO) را ممنوع کرده بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید