تشکیل کمیسیون برای بررسی علت استعفای نجفی

کدخبر: ۲۰۶۷۶۰
مرتضی الویری معتقد است که دلیل استعفای شهردار تهران مختص به بیماری نیست و فشارها نقش مهمی در این ماجرا داشته است. از نظر او احتمال اینکه کمیسیونی برای بررسی این مسئله تشکیل شود، وجود دارد.
به گزارش اقتصادنیوز مرتضی الویری در برنامه تهران بیست شبکه ۵ سیما در پاسخ به چرایی استعفای دکتر نجفی گفت: ما در آخرین جلسه شورا در اسفندماه از استعفای آقای نجفی با خبر شدیم که با توجه به کمبود وقت روز بعد جلسه فوق العاده ای برای بررسی این درخواست تشکیل شد. بیماری وی مورد تایید است. اما من به عنوان عضو شورای شهر تهران فکر نمی کنم این استعفا به دلیل بیماری باشد بلکه بخاطر فشارهایی است که وارد می شود. مبارزه قاطع وی با فساد و قطع دست افراد سودجو از منابع مالی و قدرت باعث وجود این فشارها شده است.
او ادامه داد: برای مثال ساعت ۱۰ و نیم شب برای یک موضوع سطحی یعنی رقص دختران خردسال احضاریه در برامه ی برج‌میلاد به خانه ی وی برده می شود که قطعا تاثیر گذار است. زمانی که با ۲۱ رای شورا به عنوان شهردار انتخاب شد بحث های حاشیه ای وجود داشت که برخی از مسئولان بلند پایه با انتخاب وی مخالف هستند. بعد از افشا و برخورد با فساد ها نیز فشار ها افزایش بافت که در ادامه نیز  بیماری وی مزید بر علت شد. اما این بیماری را بسیاری از مسئولان حکومتی دارند و کار خود را انجام می دهند.
الویری افزود: اگر تنها مسئله بیماری یک فرد باشد و آن بیماری به اندازه ای باشد که نتوان کار را ادامه داد اعضای شورا تمکین می کنند اما زمانی که فشار هایی وجود داشته باشد شورا باید وارد شود تا چند و چون مسئله را بررسی کند. پیش بینی من این است که فردا به نتیجه  ای نمی رسیم و ممکن است کمیسیونی برای حل این مسئله تعیین شود. چرا که معتقدیم بیماری تنها عامل این استعفا نیست و اکثریت اعضای شورای شهر رای منفی خواهند داد.
او تاکید کرد: با توجه به سابقه خود در سیستم شهرداری که استعفا هم دادم تغییر مدیریت در شهرداری را خوب نمی دانیم و معتقد به ثبات مدیریت هستیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید