تغییر شهردار در تهران اصلا ساده نیست

کدخبر: ۲۰۶۸۵۷
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: تهران با سایر شهرها فرق می کند و تغییر در مدیریت در آن ساده نیست

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی الویری در جلسه علنی روز یکشنبه که به موضوع استعفای شهردار تهران اختصاص داشت به عنوان مخالف این استعفا گفت: تغییر مدیریت در تهران مسئله ساده ای نیست. من تجربه تلخ شورای اول را دارم و به عنوان شهردار آن زمان اعلام شد که بهتر است استعفا دهم و گفتم که اگر شورا همه برای فردی تفاهم داشته باشند من استعفا می دهم که گفته شد اعضا بر روی ملک مدنی تفاهم کردند و من استعفای خود را بر روی یک نصفه کاغذ A۴ نوشتم و در جلسه ای که حضور نداشتم اعلام شد که با استعفای من موافقت شده است و هنوز نیز اثرات آن استعفا در مدیریت شهری و تهران احساس می شود.

وی ادامه داد: به راحتی و به گفتن اینکه مریضی وجود دارد نباید این مدیریت تغییر کند. شاید چرخ زدن یک دوچرخه در اتاق ساده باشد اما تغییر مسیر یک کشتی ۵۰۰ تنی بسیار مشکل است.

الویری با بیان اینکه نجفی نمونه مدیری پاک دست و مبارز با فساد نهادینه شده در شهرداری است، گفت: در طی این مسیر در میانه راه هستیم و باید آن را به اتمام برسانیم.

وی با اشاره به تعامل خوب نجفی با سایر نهادها گفت: این تعامل با دولت و مجلس باعث شد ۷ مصوبه در بودجه ۹۷ کشور به نفع تهران گرفته شود. همچنین به دلیل رابطه خوب با دولت، برخی از مسائل مترو با توافق حل شد.

الویری در پایان تاکید کرد: برای بنده به عنوان عضو شورا علت استفعا تنها بیماری نیست و باید خیلی صریح و بدون شفاف بدون اینکه هاله ای از ابهام وجود داشته باشد در خصوص دلایل استعفا سخن گفته شود زیرا به شورا و شهرداری خرده گرفته می شود که زیر فشارها مجبور به استعفا و تمکین به استعفا شده است. این فشارها باید مشخص شود. امیدواریم با برطرف شدن مشکلات و سلامتی کامل بتوانیم سایر پروژه های شهری را که آغاز شده جلو ببریم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید