مرکز آشتی روسی در سوریه هم ادعای حمله شیمیایی به دوما را رد کرد

کدخبر: ۲۰۶۸۸۱
مرکز آشتی روسی مستقر در سوریه اعلام کرد ادعای استفاده دمشق از سلاح شیمیایی در شهر دوما صحت ندارد و این ادعاها به وسیله کشورهای غربی ترویج می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ژنرال «یوری یفتوشینکو» رئیس مرکز آشتی روسی مستقر در سوریه اعلام کرد که ادعاهای مطرح شده در خصوص استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی در شهر دوما صحت ندارد.

وی در یک نشست خبری که امروز یکشنبه برگزار شده بود تأکید کرد که شماری از کشورهای غربی از این ادعاها برای جلوگیری از عقب نشینی «جیش الاسلام» از شهر دوما در سوریه استفاده می کنند.

رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه افزود: قویا ادعاهای مطرح شده در این خصوص را رد کرده و اعلام آمادگی می کنیم که بعد از خروج گروه های مسلح و آزادی شهر دوما، کارشناسان بین المللی برای انجام تحقیق و بررسی شیمیایی و بیولوژیکی می توانند وارد شهر شوند که این تحقیقات نشان خواهد داد ادعاهای مطرح شده ساختگی است.

پیشتر وزارت دفاع روسیه هم با صدور بیانه ای ادعاها درباره استفاده ارتش سوریه از تسلیحات شیمیایی در دوما را رد کرد.

پیشتر برخی رسانه های حامی جریان معارضان مسلح سوری مدعی شده بودند که ارتش سوریه حمله ای شیمیایی به شهر دوما در سوریه داشته و در این حمله دست کم ۱۰۰ نفر از جمله چندین زن و کودک کشته شده اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید