ماکرون: دمشق از خطوط قرمز رد نشده

کدخبر: ۲۰۶۹۵۶
رئیس‌جمهوری فرانسه در واکنش به تهدیدهای آمریکا اعلام کرد: دمشق خط قرمزها را زیرپا نگذاشته است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، امانوئل ماکرون رئیس‌جمهوری فرانسه امروز یکشنبه در واکنش به تهدیدهای آمریکا مبنی بر حمله به سوریه با ادعای ارتکاب حمله شیمیایی توسط دمشق به شهر «دوما» اعلام کرد: دمشق خط قرمزها را زیرپا نگذاشته است.

رئیس‌جمهوری فرانسه ادامه داد: در شرایط کنونی دلیلی برای اینکه حکومت سوریه از خط قرمزها گذشته باشد، وجود ندارد.

در همین رابطه، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل نیز امروز اعلام کرد که این سازمان نمی‌ تواند صحت گزارش‌ های منتشره درباره حمله شیمیایی در «دوما» واقع در سوریه را تأیید کند.

این در حالیست که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ساعاتی پیش با انتشار پیامی توئیتری ضمن توهین به رئیس جمهوری سوریه، ایران و روسیه را نیز به تاوان سنگینی تهدید کرد که به دلیل حمایت از بشار اسد خواهند پرداخت.

رئیس جمهوری آمریکا با مقصر دانستن ارتش سوریه بدون اشاره به جنایت های این کشور از عراق و سوریه تا افغانستان و قاره آفریقا، در این باره نوشت که تعداد زیادی از افراد در این حمله شیمیائی در سوریه کشته شده اند!

وی در پیام خود مدعی شده بود: رئیس جمهور پوتین، روسیه و ایران مسئول حمایت از اسد حیوان هستند. آن ها بهای سنگینی را برای این کار خود خواهند پرداخت.

این در حالیست که منابع محلی از وقوع حمله شیمیایی به شهر «دوما» در نزدیکی پایتخت سوریه خبر داده اند.

گزارشات اولیه از کشته شدن ۷۵ نفر و مصدوم شدن حداقل ۱۰۰ نفر حکایت دارد.

گفتنی است، وزارت دفاع روسیه روز شنبه هشدار داده بود گروه‌های تروریستی «جیش الاسلام» و ارتش آزاد قصد دارند با استفاده از گاز شیمیایی، به شهر دوما در غوطه شرقی دمشق حمله کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید