مقایسه نتایج شفر و برانکو

کدخبر: ۲۰۶۹۷۴
با قهرمانی پرسپولیس در لیگ هفدهم، هواداران استقلال منتظر آغاز دوره بعدی لیگ هستند. آنها مدعی‌اند که اگر وینفرد شفر از ابتدای لیگ هفدهم روی نیمکت تیم‌شان می‌نشست، پرسپولیس نمی‌توانست قهرمان شود و یا حداقل اینکه نمی‌توانست قهرمانی خود را از مدت‌ها قبل قطعی کند. آنها نتایج استقلال با شفر را به پرسپولیسی‌ها یادآوری می‌کنند و معتقدند برانکو از دست این مربی آلمانی قسر در رفته است. اما آیا نتایج استقلال با شفر، بهتر یا قابل رقابت با نتایج پرسپولیسِ برانکو بوده است؟
مقایسه نتایج شفر و برانکو

وینفرد شفر از هفته نهم هدایت استقلال را بر عهده گرفت و در 19 بازی با این تیم 39 امتیاز کسب کرد. این به معنای میانگین 2.05 امتیاز از هر بازی است. اما برانکو از ابتدای فصل تا امروز در 27 بازی، برای پرسپولیس 60 امتیاز گرفته که میانگین 2.22 امتیاز از هر بازی را نشان می‌دهد. به عبارت دیگر اگر شفر از ابتدای فصل هم مربی استقلال بود و همین میانگین امتیاز را با این تیم به دست می‌آورد امروز استقلال در نهایت 55 امتیاز داشت و باز هم در جدول پایین‌تر از پرسپولیس قرار می‌گرفت و البته این اتفاق فقط باعث جدی‌تر شدن رقابت قهرمانی می‎شد و به احتمال زیاد نمی‌توانست باعث قهرمانی استقلال شود.

اما باید یک نکته دیگر را هم در نظر گرفت. برانکو در ابتدای لیگ هفدهم، حدود یک فصل و نیم سابقه هدایت پرسپولیس را داشت و بازیکنان تیمش را به خوبی می‌شناخت و تیم را خودش بسته بود و البته با عنوان مربی تیم قهرمان فصل قبل، لیگ را آغاز کرد. اما شفر در هفته نهم روی نیمکت استقلال نشست، شناخت چندانی از بازیکنان این تیم نداشت، نقشی در بسته شدن تیم نداشت و در نهایت این که تیمی را تحویل گرفت که در رده‌های پایین جدول دست و پا می‌زد. شاید اگر شفر هم از ابتدای فصل هدایت استقلال را بر عهده می‌گرفت نتایج بهتری کسب می‌کرد و می‌توانست مانع قهرمانی پرسپولیس شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید