معاون صدام‌حسین مجددا ایران را تهدید کرد

کدخبر: ۲۰۶۹۸۹
​پایگاه‌های خبری نزدیک به حزب منحله بعث در عراق، به مناسبت سالگرد تاسیس این حزب، فایلی صوتی منسوب به «عزت ابراهیم الدوری» که پیش از این بارها خبر مرگش اعلام شده، منتشر کردند که در آن ایران را تهدید کرده است.

به گزارش فارس؛ بر اساس این فایل صوتی، الدوری می‌گوید: اگر کلیه [عناصر بعثی] عراقی‌های زندانی آزاد و رفع بازداشت نشوند، ما علیه دولت صفوی [اشاره به دولت عراق] و مقرهای ایران اعلام جنگ خواهیم کرد و کلیه مواضع کشورهای عربی و غربی حامی این دولت صفوی را هدف قرار خواهیم داد. با این وجود ما در کنار عربستان سعودی باقی خواهیم ماند زیرا می‌دانیم که این کشور نیز با همان توطئه عراق، لیبی و یمن مواجه است.

وی افزود: عربستان و کلیه کشورهای حاشیه خلیج [فارس] باید بدانند که ضرر وارد کردن به قطر یا در انزوا نگه داشتن آن، خسارتی برای کلیه این کشور در درجه اول و سپس امت عربی است. قطر نیز باید بداند که از دست دادن کشورهای حاشیه خلیج [فارس] با هیچ چیز برابری نمی‌کند حتی اگر همه کشورهای جهان با دوحه همراه باشند.

در این فایل صوتی منسوب به الدوری، وی درباره تهدید حمله آمریکا به ایران گفت: «ترامپ» تا روز قیامت نیز به ایران حمله نمی‌کند.

وی با اشاره به انتخابات پارلمانی عراق خواستار توقف بعث‌زدایی در این کشور شد و گفت: کسی که از طریق دوره انتخابات آتی بر روی کار می‌‌آید از پیشنیانش نیز بدتر خواهد بود. اگر تغییر ریشه‌ای در عراق روی ندهد و کلیه قوانین بعثی‌زدایی و ممنوع بودن فعالیت این حزب لغو نشود، ما به جنگ ادامه خواهیم داد و کلیه مزدوران روند سیاسی کشور و خائنان را هدف قرار خواهیم داد و به منافع نظامی و اقتصادی کشورهای دیگر در عراق حمله می‌کنیم و با حضور ایران در خاک کشورمان مقابله خواهیم کرد.

عزت الدوری، معاون صدام و یکی از مهمترین مهره‌های نظام سابق عراق است که از سوی آمریکا و دولت عراق تحت تعقیب بود. پیشتر مرگ او تأیید شده است اما به نظر می‌رسد عناصر باقی‌مانده حزب منحله بعث گاهی پیام‌های خود را به او منتسب و منتشر می‌کنند. آخرین بار، خبر کشته شدن وی طی درگیری‌هایی در استان صلاح الدین عراق منتشر و اخبار متعددی درباره آزمایش دی‌ان ای وی منتشر شد.

«جعفر الحسینی » سخنگوی گردان های حزب الله عراق گفته بود که بررسی‌های نهایی ثابت کرده، جسدی که در دست است متعلق به «جنایتکار عزت الدوری» است. وی گفته بود که آزمایش دی.ان.ای (DNA) در بیمارستان‌های ویژه گردان‌های حزب الله صورت گرفته است.

اما «سعد الحدیثی» سخنگوی نخست وزیر عراق گفته بود، جسد منتسب به الدوری هنوز تحویل دولت نشده است و فقط آزمایشگاه‌های وابسته به وزارت بهداشت عراق برای انجام دادن آزمایش دی ان ای معتبر شناخته می شوند. وی افزود آزمایش ها باید در آزمایشگاه های رسمی وزارت بهداشت صورت گیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید