روسیه: سوریه حق پاسخگویی به حمله موشکی دارد

کدخبر: ۲۰۷۱۰۹
معاون کمیسیون دفاعی دومای روسیه گفت: سوریه این حق را دارد به پایگاه نظامی که از آنجا حمله هوایی به فرودگاه نظامی تیفور (T4) در استان حمص سازماندهی شده است، حمله کند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، یوری شویتکین در مصاحبه با خبرگزاری ریانووستی اگر چه اسمی از رژیم صهیونیستی نبرد اما اظهار داشت: امروز سوریه حق دارد به پایگاه نظامی (که از آن حمله هوایی سازماندهی شده) پاسخ متقابل دهد، در صورتی که این حمله از سوی ائتلاف بوده است. من شکی در این موضوع ندارم که این حمله توسط یکی از اعضای ائتلاف (آمریکایی) انجام شده که به صورت غیرقانونی در خاک سوریه حضور دارند.

به عقیده شویتکین، اکنون دولت سوریه می تواند به پایگاه های نظامی عامل حمله موشکی به استان حمص در خاک این کشور و حتی خارج از خاک سوریه حمله تلافی جویانه انجام دهد.

وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: عوامل حمله موشکی شب گذشته به فرودگاه نظامی تیفور (T4) در استان حمص دو جنگنده اف 15 اسرائیلی بودند.

خبرگزاری تاس به نقل از رسانه های عربی از شهادت 14 نظامی در جریان این حمله موشکی خبر داد.

خبرگزاری فرانسه هم در خبری مدعی شد که در حمله امروز (دوشنبه) به فرودگاهی در سوریه تعدادی از نیروهای ایرانی هم کشته شده اند.

گفته می شود در میان کشته شدگان نیروی روسی وجود ندارد.

ولادیمیر جباروف، معاون کمیته بین الملل شورای فدرال روسیه نیز در همین ارتباط اعلام کرد: روسیه از طریق خطوط نظامی و دیپلماتیک از اسرائیل خواسته تا دلیل حمله موشکی خود به خاک سوریه را توضیح دهد.

وی در مصاحبه با خبرگزاری ریانووستی گفت: باید روشن شود چه چیزی رژیم اسرائیل را به این اقدام وا داشته و احتمالا چه کسی بر آنها فشار آورده است؟ و اینکه آیا این اقدام یک تصمیم مستقل از سوی اسرائیل بوده است یا خیر؟

به گزارش منابع روسی، سفارت رژیم صهیونیستی در مسکو از اظهار نظر درباره بیانیه اخیر وزارت دفاع روسیه درباره حمله جنگنده های اسرائیلی به فرودگاه تیفور تا لحظه انتشار خبر خودداری کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید