دلیل اصلی ولیعهد عربستان برای تغییر محل برگزاری نشست سران عرب

کدخبر: ۲۰۷۱۸۶
اقتصاد نیوز:منابع سیاسی اعلام کردند نشست آتی سران عرب که قرار بود در شهر ریاض عربستان برگزار شود، به شهر دمام در این کشور تغییر مکان داده است.

به گزارش اقتصادنیوز، روزنامه جمهوری اسلامی در ستون جهت اطلاع خود در این باره نوشت: رسانه‌ها قبلاً اعلام کرده بودند نشست آتی سران عرب که عربستان میزبان آن است این بار به جای ریاض در شهر دمام و در مرکز فرهنگی بین‌المللی ملک عبدالعزیز برگزار خواهد شد. آنها احتمال می‌دهند که دولت عربستان به دلیل تهدیدات موشکی نیروی انصارالله یمن مکان این نشست را از ریاض به دمام منتقل کند.
در همین زمینه و در خبری دیگر روزنامه لبنانی الدیار نوشت: بیش از 9 دولت عربی یعنی عراق، فلسطین، الجزایر، کویت، مصر، موریتانیا، لیبی، اردن و عمان، خواستار شرکت بشار اسد در اجلاس سران عرب در عربستان شده‌اند تا به این ترتیب با حضور سوریه در نشست، تعلیق عضویتش در نشست اتحادیه عرب، به پایان برسد. دمشق هنوز توضیحی درباره این خبر نداده است؛ با اینکه می‌داند مذاکرات عربی درحال انجام است تا اسد در نشست مذکور حضور داشته باشد و عربستان سعودی به محض دریافت موافقت رئیس‌جمهور سوریه برای حضور، یک دعوتنامه رسمی از طریق وزیر خود به دمشق ارسال خواهد کرد که در بردارنده دعوت مستقیم بن سلمان است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید