ترزا می‌ به مراسم ازدواج نوه ملکه انگلیس دعوت نشده است

کدخبر: ۲۰۷۴۵۷
بر اساس تصمیم خانواده سلطنتی انگلیس، نخست‌وزیر این کشور به مراسم ازدواج پرنس هری دعوت نشده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، یک منبع آگاه دولت انگلیس اعلام کرد ترزا می، نخست وزیر این کشور، به مراسم ازدواج سلطنتی پرنس هری و مگان مارکل دعوت نشده است. این منبع آگاه همچنین اظهار کرد دولت انگلیس هیچ انتظاری نداشت که نخست وزیر به این مراسم دعوت شود.

قرار است ازدواج سلطنتی نوه ملکه انگلیس در 19 مه برگزار شود. یکی از افراد وابسته به خاندان سلطنتی انگلیس گفت مهمانان این مراسم افرادی هستند که رابطه مستقیم با عروس و داماد دارند.

سخنگوی رسمی پرنس هری نیز اظهار کرد: «اینطور تصمیم گیری شده است که نیازی به دعوت فهرست رسمی از سران سیاسی کشورها از جمله آمریکا و انگلیس برای شرکت در مراسم ازدواج سلطنتی نیست. این تصمیم از سوی خاندان سلطنتی اتخاذ شده است.»

گفته می شود دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و باراک اوباما رئیس جمهور سابق این کشور نیز به این مراسم دعوت نشده اند. با این حال پیشتر گمانه زنی هایی از احتمال دعوت اوباما به این مراسم به دلیل ارتباط شخصی وی با پرنس هری مطرح شده بود.

تصمیم خاندان سلطنتی به دعوت نکردن رهبران سیاسی به مراسم ازدواج پرنس هری برای نخستین بار صورت می گیرد. پیشتر در مراسم ازدواج سلطنتی سران کشورهای دیگر نیز دعوت می شدند؛ اما در مراسم ازدواج پرنس هری هیچ یک از سران سیاسی کشورها دعوت نشده اند.

برآورد می شود 100 هزار گردشگر از سراسر جهان برای تماشای مراسم ازدواج سلطنتی نوه ملکه انگلیس در ماه آینده به این کشور خواهند آمد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید