جزئیات اجرای طرح ترافیک 97 در شهر تهران + جدول

کدخبر: ۲۰۷۴۶۱
در سال جاری، عموم شهروندانی که قصد دارند با خودروی شخصی در محدوده طرح ترافیک تردد کنند، باید قبل از اولین ورود، اطلاعات شخص و خودرو را در سامانه my.tehran.ir ثبت‌نام کنند.

اطلاعات مورد نیاز شامل مشخصات مندرج بر روی کارت ملی، سند مالکیت خودرو و نیز بارگذاری تصویر آن‌ها در وبسایت مذکور است.در سال ۱۳۹۷ طرح ترافیک علاوه بر روزهای جمعه و تعطیلات رسمی، در روزهای پنجشنبه نیز اجرا نخواهد شد و ورود به محدوده طرح ترافیک در این روزها برای عموم شهروندان آزاد و رایگان است.

در سال ۱۳۹۷ طرح ترافیک در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۶:30 تا 19 اجرا می‌شود.مقررات مربوط به محدوده زوج و فرد برای سال ۱۳۹۷ همچنان برقرار خواهد بود و تغییری در این زمینه ایجاد نشده است.

در سال ۱۳۹۷ هزینه تردد در محدوده طرح ترافیک برای خودروهای سهمیه دستگاههای اجرایی و دولتی با عموم شهروندان که طرح را به صورت روزانه خریداری میکنند، برابر است و تنها طبق مصوبه شورای شهر برای سهمیههای معلولان، بیماران خاص، خبرنگاران، آژانسها و وانتبارها تخفیف در نظر گرفته شده است. هزینه تردد در محدوده طرح ترافیک برای جانبازان ۲۵ درصد به بالا نیز در سقف سهمیه بنیاد شهید و امور ایثارگران، رایگان است.

در سال ۱۳۹۷ به هیچ وجه فروش سالیانه و یکجای طرح ترافیک وجود ندارد و نرخ عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک برای هر روز براساس نوع معاینه فنی خودرو و ساعات ورود و خروج محاسبه میشود. هزینه ورود و خروج خودروها بسته به ساعات اوج و غیراوج ترافیک متفاوت است و همچنین خودروهای دارای معاینه فنی برتر از بیست درصد تخفیف برخوردار خواهند بود. 

ساعات قبل از ۱۰ صبح و بعد از ۱۶ بعدازظهر، ساعات اوج ترافیک محسوب میشود و هزینه تردد در ساعات بین روز کمتر از نصف هزینه ساعات اوج صبح و عصر است. محاسبه هزینه عوارض طرح ترافیک در هر روز نیز صرفا به اولین و آخرین تردد ثبتشده خودرو بستگی دارد.

11

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید