راه هایی برای دیدن بدون عینک

کدخبر: ۲۰۷۵۳۱
در دهه 60 یکی از فاکتورهای خوش تیپی عینکی بودن بود! در حالیکه امروزه تمام افرادی که عینکی هستند هم به دنبال راهی برای نزدن عینک می گردند. در این مطلب راه هایی غیر از عمل کردن چشم را برای دید بهتر به شما معرفی می کنیم.

نمناک؛ دیدن از فرایندی سه مرحله ای ، شامل چشم ها، مغز و ذهن تشکیل شده است. که شامل مراحل زیر است:

اول- احساس کردن: سلول های حساس به نور چشم ها، اطلاعاتی را در مورد محیط اطراف خود از طریق اشعه های نوری دریافت می کنند( تقریبا در هر ثانیه یک میلیارد قطعه از داده های دیداری)

دوم- انتخاب یا گزینش کردن: ذهن نمی تواند تمام داده های دیداری را که به چشم ها منتقل می شوند، بررسی کند، بنابراین چشم ها را فقط متوجه داده های معینی می کند.

سوم- درک کردن: داده های دیداری گزینش شده، تشخیص داده شده و توسط ذهن بازخوانی می شوند. پیشرفت در بینایی مستلزم این است که ما بینایی را به عنوان یک تعامل پیچیدۀ ما بین چشم ها و ذهن بدانیم.

اگر دوبینی دارید

روی یک مداد درست در وسط آن یک حرف، عدد یا نقطه درج کنید و مداد را مقابل چشم خود بگیرید و روی آن نوشته تمرکز کنید در این مرحله کمی مکث داشته باشید تا کاملا تصویر را بدون تاری و دوبینی ببینید. در همین حال به آهستگی مداد را از چشم خود دور و نزدیک کنید. زمانی که دو تصویر از مداد را دیدید، تمرین را متوقف کنید و برای چند ثانیه به جای دیگر نگاه کنید و یا چشمان خود را ببندید. سپس تمرین را دوباره تکرار کنید. با تکرار بیشتر ایجاد تصویر دوتایی کمتر و دیرتر اتفاق می‌افتد.

 این تمرین برای بهبود دوبینی مناسب است و در طولانی مدت می‌تواند این مشکل را رفع کند. روزی 5 دقیقه تمرین خیلی مفید است و  اگر در این پنج دقیقه یک موزیک 5 دقیقه‌ای ملایم هم گوش کنید، می‌تواند روی تمرکزتان موثر باشد.

سبزی بزن، عینک آفتابی نزن!

سبزی ها و میوه های پاییزی حامی بسیار خوبی برای اعضای بدن به ویژه چشم ها هستند. تحقیقات جدید نشان می دهد اسفناج، انواع کلم (کلم بروکلی، گل کلم، کلم قمری) به دلیل دارا بودن لوتئین و مرکبات به دلیل غنی بودن از آنتی اکسیدان نقش مهمی بر سلامت چشم ایفا می کنند.لوتئین ماده ای از خانواده کارتینوئیدها است که به عقیده محققان اثر محافظتی بر چشم ها دارد و همچون یک عینک آفتابی طبیعی چشم ها را در برابر اشعه ماوراءبنفش خورشید محافظت می کند.آنتی اکسیدان نیز جزء مولکول های مفید بوده که با خنثی کردن رادیکال های آزاد مانع از تاثیر مخرب آنها بر سلول های بدن می شود. به گفته پزشکان، سبزیجات و میوه های پاییزی نقش اساسی در سلامت چشم سالمندان ایفا می کنند.

مصرف روزانه سبزیجات برگدار سبز تا ۲۰ درصد یا بیشتر موجب کاهش بیماری های جدی چشم، بخصوص آب سیاه، می شود.

یک روش ایجاد آرامش و رفع فشار وارد بر چشم

تاب خوردن با چشم های باز:پا ها30سانت از هم فاصله دارند و دست ها آویزان و بدن شل حالا تمام بدن از یک طرف به سمت دیگر به آهستگی تاب بخورد(مثل پاندول)هر بار پاشنه را از زمین بلند کنید ولی بقیه پا روی زمین بماند این تاب خوردن آرامش عصبی را بدنبال دارد(روزی2تا3بار5تا10دقیقه)حرکت در مقابل پنجره انجام شود تا حرکت مخالف پنجره احساس شود بعد از تاب خوردن حدود یک دقیقه چشم ها را بسته و  حرکت را ادامه دهید در این حالت حرکت پنجره را در نظر بیاورید بعد از یک دقیقه چشم ها را باز کنید و باز و بسته کردن را به تناوب انجام دهید.

زل نزنید، پلک بزنید!

یکی از راه های کاهش فشار چشم پلک زدن است(بهبود فشار چشم).باید یاد گرفت که هر10ثانیه(بدون اضطراب و فشار)بخصوص هنگام خواندن,1یا2بارپلک بزنید

تقویت دید با  اسیدهای چرب امگا ۳

این اسیدها چشم را دربرابر بیماری‌های عصب بینایی مانند گلوکوما محافظت می‌کنند. بدن نمی‌تواند به طور خودکار این نوع از اسید را تولید کند و به همین دلیل باید حتماً از طریق مواد خوراکی مثل انواع ماهی‌ها به بدن وارد شود.

چرا موبایل، مانیتور و تلویزیون چشم را ضعیف می کنند؟

دوست عزیزی که رشته کامپیوتر و دائماً درگیر با مانیتورهای مختلف هستی، به مرور، ماهیچه‌های چشم تو عادت می‌کند به دیدن در فواصل ۵۰ تا ۶۰ سانتی‌متری. در یک کتاب، چیز جالبی خواندم. نوشته بود ماهیچه‌های چشم هم مانند ماهیچه‌های دیگر بدن است. چطور یک ورزشکار بعد از چند سال ماهیچه‌های دستش را طوری بار می‌آورد که وزنه‌های سنگین بردارد؟ به همان صورت، ماهیچه‌های چشم نیز به مرور عادت می‌کنند که فواصل نزدیک را ببینند.

همانجا نوشته بود که همانطور که ماهیچه‌های دیگر بدن ما نیاز به نرمش دارند و اگر برای مدت طولانی در یک وضعیت قرار بگیرند، خشک و خسته می‌شوند، ماهیچه‌های چشم نیز نیاز به نرمش دارند. یعنی نباید برای مدت طولانی به یک فاصله خیره شوی. باید هر چند دقیقه یک بار فواصل دورتر را ببینی تا ماهیچه‌ها نرمش کنند...

بزرگ‌ترین دلیل ضعیف شدن چشم هنگام کار با کامپیوتر، خیره شدن به متون ریز است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک