اعلام آمادگی سوریه برای جنگ با آمریکا و اسرائیل

کدخبر: ۲۰۷۵۹۹
«بثینه شعبان» مشاور رئیس‌جمهور سوریه با تأکید بر انسجام میان هم پیمانان دمشق، معادلات درگیری را به نفع سوریه دانست.

«بثینه شعبان» مشاور مطبوعاتی بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در گفت‌و گو با شبکه المیادین، آزادسازی غوطه شرقی را یک اتفاق مهم در مسیر جنگ حال حاضر سوریه دانست و اقدامات این روزهای غرب را یک جنگ روانی جهت قدرت‌نمایی توصیف کرد.

بثینه شعبان، تأکید کرد: دیوانگی غربی‌ها به نفع تروریست‌هاست و نتایج جنگ سوریه تا کنون برای غربی‌ها نتیجه عکس داشته و موجب تشکیل محوری علیه سیاست‌هایش شده است.

وی این محور را شامل روسیه، چین، سوریه، ایران و حزب‌الله دانست و گفت که  این محور به یک ائتلاف منجر  شده و در حال حاضر مشورت‌های مداوم میان هم‌پیمانان وجود دارد و آن‌ها هرگز مسائل را طبق خواسته واشنگتن رها نمی‌کنند.

مشاور اسد افزود: غربی‌ها با تهدیدات تلاش دارند تا سطح خواسته‌های خود را بالا برده و از این طریق به دستاوردی برسند اما محور غربی نمی‌تواند در هیچ مرحله‌ای به دستاوردی برسد و این ما هستیم که پیروز می‌شویم.

او تأکید کرد که معادلات درگیری به نفع سوریه است و اوضاع این کشور در مقایسه با سابق بسیار بهبود یافته است.

بثینه شعبان در این باره افزود: ما از جنگ نمی‌ترسیم و برای آن در هر زمانی که رخ بدهد، آماده هستیم و وضعیت دمشق و هم پیمانانش نسبت به سال 2013 بسیار فرق کرده است.

وی با بیان اینکه پیروزی نهایی سوریه نزدیک است؛ تأکید کرد: پیروزی سوریه، نقشه منطقه و جهان را به زودی تغییر خواهد داد و این اسرائیل است که بازنده بزرگ خواهد بود.

به گفته وی، اسرائیل مشوق اصلی برای تجاوز به سوریه است و دمشق و هم‌پیمانانشان در آماده‌باش کامل به سر می‌برند.

مشار بشار اسد همچنین ولی‌عهد عربستان را نیز از سال 2011 شریک در جنگ علیه سوریه دانست و گفت که برخی کشورهای عربی در صف اسرائیل قرار گرفته‌اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید