جهانبخش در آستانه تبدیل به گرانترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران

کدخبر: ۲۰۷۷۸۸
ایلنا:بازیکن تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه آلکمار هلند در آستانه یک ترانسفر بزرگ قراردارد.
جهانبخش در آستانه تبدیل به گرانترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران

سومین مرحله مذاکره 2 باشگاه ناپولی و آلکمار چند روز قبل برگزار شد و گویا طرفین روی مبلغ 16 میلیون یورو به توافق رسیده‌اند.

آلکمار جدا از 16 میلیون یورو، مبلغی نیز بابت انتقال بعدی جهانبخش از ناپولی به باشگاهی دیگر دریافت خواهد کرد. انتقالی که با توجه به خرید جهانبخش با رقم یک میلیون و 800 هزار یورو از نایمخن، سودی 10 برابری عاید باشگاه آلکمار خواهد کرد. توافق 2 باشگاه حاصل شده اما جهانبخش هنوز پای قرارداد را امضا نکرده. مذاکره‌ای با او برای مشخص شدن دستمزد سالانه‌اش در ناپولی انجام نشده و مشخص هم نیست آیا باشگاه ایتالیایی می‌تواند خواسته‌های مالی علیرضا را برآورده کند یا نه؟

قصه برای چند ماه قبل است. همان زمانی که شایعه شد یک تیم مطرح از لیگ ایتالیا علیرضا جهانبخش را زیر نظر گرفته و برای جذب او پیشقدم شده. نام این باشگاه ناپولی بود، هر چند لاتزیو هم علاقه فراوانی به شکار بال ایرانی آلکمار داشت. درخشش جهانبخش اما بیش از حد تصور بود، بخصوص در ماه‌های اخیر و با گل‌هایی که به ثمر رسانده و پاس گل‌هایی که برای هم‌تیمی‌هایش ساخته. همین درخشش کافی بود تا ناپولی تصمیم نهایی‌اش را بگیرد و برای جذب جهانبخش با طرف هلندی وارد مذاکره شود.

مدیر ورزشی ناپولی کریستیانو جیونتولی نام دارد. مردی که در هفته‌های اخیر بارها به هلند سفر کرده، بازی‌های جهانبخش را از نزدیک دیده و البته با مدیران آلکمار پای میز مذاکره نشسته. مذاکره برای جذب بازیکنی که بدجوری چشم او را گرفته و باعث شده تا ناپولی سر کیسه را شل کند و رقم پیشنهادی خود را افزایش بدهد.

سوال مهم این است که کدام بخش از بازی جهانبخش، ناپولی و نماینده‌اش را برای جذب او آنقدر مشتاق کرده است؟ علیرضا توانایی دریبل زدن، گذشتن از بازیکن مقابل، حفظ توپ و شرکت در کارهای دفاعی تیم را دارد. جهانبخش گاهی اوقات سعی می‌کند به مرکز زمین نقل‌ مکان کند، از بیرون محوطه جریمه شوت بزند و به مرکز زمین بازگردد. همین خصوصیات بارز باعث شده تا جیونتولی به‌عنوان مدیر ورزشی و ساری که روی نیمکت ناپولی می‌نشیند برای جذب جهانبخش به اتفاق نظر برسند و مذاکره با آلکمار را به مرز توافق نزدیک کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید