ناتو، روسیه را به مخدوش کردن قوانین بین المللی متهم کرد

کدخبر: ۲۰۷۸۲۸
اقتصاد نیوز : معاون دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی روز جمعه روسیه را به مخدوش کردن قوانین بین المللی متهم و از همبستگی اوکراین با اعضای ناتو در موضوع اسکریپال استقبال کرد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا، کشور اوکراین در کنار شماری از اعضای اتحادیه اروپا و ناتو اوایل فروردین ماه در حمایت از ادعای دولت انگلیس مبنی بر دست داشتن روسیه در مسمومیت شیمیایی« سرگئی اسکریپال» جاسوس سابق در خاک انگلیس اعلام کرد که 13 دیپلمات روس را اخراج می کند.

این در حالی است که مسکو هرگونه دخالت در ماجرای مسمومیت اسکریپال را رد و سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفته است که شاید انگلیس اسکریپال را مسموم کرده باشد.

وی این فرضیه را مطرح کرد که امکان دارد سرویس‌های جاسوسی انگلیس در مسمومیت این جاسوس پیشین دست داشته‌اند تا دولت لندن از این رهگذر، توجه را از مساله برگزیت منحرف کند.

در این ارتباط ،رز گوتمولر معاون دبیر کل ناتو روز جمعه در مجمع امنیتی کی یف، روسیه را متهم کرد که قوانین و مقررات بین المللی را مخدوش می کند و از همبستگی اوکراین با اعضای ناتو استقبال کرد. وی در این کنفرانس همچنین درباره اقدامات و گام های ناتو برای مقابله با تهدیدهای نامتقارن توضیحاتی ارائه داد.

معاون دبیر کل ناتو در سفر به اوکراین همچنین با شماری از مقامات این کشور از جمله پاولو کلیمکین وزیر امور خارجه اوکراین دیدار و گفت وگو کرد.

این در حالی است که در پی موضوع اسکریپال ، آمریکا و انگلیس به همراه چند کشور غربی دیگر حملات خود به روسیه و فشار بر این کشور در سازمان ملل را در ارتباط با ادعای حمله شیمیایی در دوما سوریه افزایش داده و روسیه را مسئول حمایت از دولت سوریه و حملات شیمیایی قلمداد می کنند.

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو روز پنجشنبه با بیان اینکه رایزنی ها در بین متحدان ناتو در خصوص چگونگی پاسخ به حمله شیمیایی در سوریه ادامه دارد ، افزود: کاربرد سلاح شیمیایی در سوریه نه تنها از این لحاظ جدی است که غیرنظامیان زیادی کشته شده اند بلکه از این لحاظ هم جدی است که این اقدام نظم بر مبنای مقررات و کنوانسیون منع سلاح های شیمیایی را مخدوش می کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید