کاهش فروش گوشی های هوشمند چینی

کدخبر: ۲۰۸۱۵۱
بر اساس گزارش‌ها از وضعیت بازار موبایل در سال 2018 تا امروز، فروش گوشی های هوشمند چینی با کاهش مواجه شده است. می‌توان میزان فروش گوشی های چینی را از چندین نظر بررسی کرد، اما در هر صورت باز هم کاهش مشاهده می‌شود.
کاهش فروش گوشی های هوشمند چینی

اگرچه با توجه به افزایش تعداد گوشی‌سازان چینی و همچنین افزایش محبوبیت شرکت‌های گوشی‌ساز شناخته شده کنونی، انتظار می‌رود میزان فروش گوشی های هوشمند چینی سال به سال افزایش پیدا کند، اما بازار در سال 2018 برای این شرکت‌ها به خوبی سال‌های گذشته پیش نرفته است.

فروش گوشی های هوشمند چینی

بر اساس گزارش تجزیه و تحلیل عملیات بازار تلفن همراه چین در مارس (اسفند – فروردین) سال 2018 که توسط موسسه اطلاعات و ارتباطات چین منتشر شده است، میزان صادرات گوشی های چینی در مارس سال جاری برابر 28.083 میلیون دستگاه بوده که در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال گذشته، با 28.6 درصد کاهش مواجه شده است. در ربع اول 2018 میزان فروش گوشی های هوشمند چینی برابر 81.87 میلیون دستگاه بوده که باز هم در مقایسه با بازه زمانی یکسان در سال 2017، نزدیک به 27 درصد کاهش داشته است.

فروش گوشی های هوشمند چینی

فروش گوشی های هوشمند چینی

کاهش فروش گوشی های هوشمند چینی

در ماه مارس، 68 دستگاه جدید عرضه شد که از این میان 67 مورد اندروید بود. مجددا با مقایسه روال عرضه گوشی های جدید با وضعیت سال گذشته به 37 درصد کاهش پی‌ می‌بریم. با در نظر گرفتن کل ربع اول، تعداد دستگاه‌های جدید ارائه شده به 158 دستگاه متشکل از 152 گوشی اندرویدی می‌رسد که کاهشی 15.1 درصدی در مقایسه با سه ماهه اول سال 2017 داشته است.

 

فروش گوشی های هوشمند چینی

می‌توان میزان فروش گوشی های هوشمند چینی را به نحوی دیگر نیز بررسی کرد. در سه ماهه نخست سال جاری تعداد دستگاه‌های عرضه شده دارای پشتیبانی از شبکه 4G برابر 81.96 میلیون دستگاه بوده که نشان از کاهش 27.1 درصدی دارد. در این مدت 156 گوشی جدید دارای پشتیبانی از نسل چهارم شبکه موبایل عرضه شد که از 17.5 درصد کاهش خبر می‌دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید