افزایش درآمدزایی اپل از یک روش نوین

کدخبر: ۲۰۸۱۶۲
گزارش جدید سنسور تاور نشان از این دارد که خرید درون‌برنامه‌ای به گزینه‌ محبوب و پرکاربرد در بین کاربران و توسعه‌دهندگان آیفون‌ اپل تبدیل شده است.
افزایش درآمدزایی اپل از یک روش نوین

سنسور تاور گزارش جدیدی منتشر کرده که به موجب آن، استفاده از خرید درون‌برنامه‌ای در بین کاربران محبوب‌تر از پیش شده است. همچنین باید به استفاده‌ی گسترده از این قابلیت توسط توسعه‌دهندگان در اپلیکیشن‌ها اشاره کرد. آمارهای سنسور تاور نشان از آن دارند که استفاده از خرید درون‌برنامه‌ای توسط کاربران آیفون در مقایسه با سال ۲۰۱۶ بیش از ۲۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

سنسور تاور همچنین میانگین مبلغ خرج‌شده در هر آیفون از طریق خرید درون‌اپلیکیشنی را اعلام کرده است. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، کاربران به‌صورت میانگین مبلغ ۵۸ دلار در هر آیفون از طریق خرید درون‌برنامه‌ای هزینه کرده‌اند که در مقایسه با ۴۷ دلار سال گذشته افزایش یافته است. از ۵۸ دلار اعلام‌شده، ۳۶ دلار به خرید‌های درون‌برنامه‌ای برای بازی‌ها اختصاص پیدا کرده است. پس از بازی‌ها، اپلیکیشن‌های حوزه‌ی سرگرمی، موسیقی، شبکه‌های اجتماعی و سبک زندگی بیشترین میزان خرید‌های درون‌اپلیکیشنی را به خود اختصاص داده‌اند.

آمار ارائه‌شده شامل خرید اشتراک برنامه‌هایی نظیر نتفلیکس نیز می‌شود؛ اما خرید‌های صورت‌گرفته با استفاده از برنامه‌هایی نظیر اوبر و  آمازون در آمار مورد نظر دخالت داده نشده‌اند. در واقع با توجه به اینکه اپل سهمی از فروش‌های انجام‌شده با استفاده از اوبر و آمازون نمی‌برد، آمار چنین فروش‌هایی در اعداد ارائه‌شده منظور نشده‌اند. در مورد دانلود‌های صورت‌گرفته باید به این نکته اشاره کرد که میزان دانلود اپلیکیشن‌ به‌صورت میانگین در آیفون‌های اپل تا بیش از ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده و به میانگین ۴۵ درصد اپلیکیشن در هر آیفون دست پیدا کرده است. کاربران آیفون در مقایسه با سال ۲۰۱۶ به‌صورت میانگین ۴ اپلیکیشن جدید در آیفون‌های خود نصب کرده‌اند. نکته‌ی جالب، کاهش ۱۰ درصدی نصب اپلیکیشن‌های مرتبط با ویدیو و تصاویر است؛ حال آنکه بازی‌ها با رشد ۷ درصدی در نصب همراه شده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید