معاون اول رئیس‌جمهوری تشریح کرد

جزییات نشست ستاد ساماندهی ارزی/پیشنهاد ایجاد حساب سپرده‌گذاری سکه

کدخبر: ۲۰۸۲۹۳
اقتصادنیوز: جلسه ستاد اقتصادی ساماندهی مسائل ارزی کشور به ریاست معاون اول رئیس‌جمهوری برگزار شد.
جزییات نشست ستاد ساماندهی ارزی/پیشنهاد ایجاد حساب سپرده‌گذاری سکه

معاون اول رییس جمهور عنوان کرد: حفظ ذخایر و منابع بانک مرکزی به عنوان پس انداز ملی از اولویت‌های دولت است که با اجرای سیاست‌های ارزی اتخاذ شده این هدف حاصل خواهد شد.  

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایبِنا، اسحاق جهانگیری امروز (دوشنبه) در جلسه ستاد اقتصادی ساماندهی مسائل ارزی کشور، اظهار داشت: حفظ ذخایر و منابع بانک مرکزی به عنوان پس انداز ملی از اولویت های دولت است که با اجرای سیاست های ارزی اتخاذ شده این مقصود حاصل خواهد شد.  

وی ضرورت هدایت نقدینگی کشور به سمت تولید و بازار سرمایه را یادآور شد و گفت: دولت اجازه نمی دهد زندگی میلیون ها ایرانی متاثر از نوسانات ارزی توسط برخی افراد سودجو آسیب ببیند.  

معاون اول رییس جمهور از بانک مرکزی خواست با ایجاد حساب سپرده گذاری سکه همانند سپرده گذاری ارزی در بانک ها اقدام لازم را انجام دهد تا مردم بتوانند با سپرده گذاری طلا و سکه نزد بانک ها سود این سپرده گذاری ها را نیز دریافت کنند.

ولی‌الله سیف، رییس کل بانک مرکزی نیز با اشاره به میزان پیش فروش سکه و استقبال مردم در روزهای اخیر، گفت: برای از بین بردن حباب قیمت در بازار طلا و سکه بانک مرکزی به پیش فروش سکه ادامه خواهد داد.  

در این جلسه که وزرای اقتصاد و دارایی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، صنعت، معدن و تجارت و روسای سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی و معاون اقتصادی رییس جمهور و دستیار ارشد اقتصادی رییس جمهور حضور داشتند پیرامون نحوه عرضه و قیمت سکه در بازار و تخصیص مابه التفاوت واردات دارو و کالاهای اساسی بحث و تبادل نظر شد و تصمیمات لازم اتخاذ شد. همچنین در این جلسه همچنین مقرر شد قیمت دارو با توجه به پرداخت مابه التفاوت ۴۰۰ تومانی به ازای هر دلار برای واردات دارو افزایش پیدا نکند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید