انتقاد مسعود بهنود و عطاالله مهاجرانی از حمله غرب به سوریه

کدخبر: ۲۰۸۶۲۱
اقتصادنیوز: روزنامه جوان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: دلیل حمله موشکی امریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه ادعای حمله شیمیایی دولت سوریه در دوما بود؛ ادعایی که هیچ سندی برای آن نبود و نیست و خبرنگار بی بی سی برای بررسی درستی حمله شیمیایی، در کاری مسخره، کوله پشتی کودکی را بو می‌کشد ببیند شیمیایی شده یا خیر!

ما اما یاد تصاویر بمباران شیمیایی حلبچه و سردشت می‌افتیم و بدن‌های پر تاول و جنازه‌های خشک شده‌ در حال فرار. اثبات حمله شیمیایی که بو کردن کوله پشتی نمی‌خواهد. این بازی آنقدر مبتذل پیش رفت که سروصدای کارمندان ملکه انگلیس را هم درآورد. 

مسعود بهنود، تحلیل‌گر بی‌بی‌سی فارسی پس از حمله موشکی غرب به سوریه دو توئیت زد و مخالفت خود را صراحتاً بیان کرد. او مشخصاً از دروغ بودن ادعای سلاح کشتار جمعی در مورد صدام نوشت: «مادر بمب‌ها افغانستان را از شرتروریست‌ها خلاص نکرد، عراق ویران و زادگاه داعش شد، اما سلاح کشتار جمعی دروغ بود، تازه امروز بازرس رفته سوریه ببیند منبع بمب شیمیایی کجاست. امریکا و دو قدرت جهانی توپ خالی در کردند. مرگ بر استبداد ملی و مرگ براستبداد جهانی. » او در توئیت دومش هم به سرزنش رهبران اروپا می‌پردازد: «تونی بلر شرمنده کلاهی است که نفتی‌ها سر جورج بوش گذاشتند و او هم همراه حمله به عراق شد، ترزا می ‌محلل و ماکرون جوان چه می‌کنند اگر دیوانه کبیر ترامپ، بازی را بزرگ‌تر کند. مگر آنکه قانع شده باشند که بازی از دمشق جلوتر نمی‌رود. بیچاره مردم سوریه که زندگی‌شان بازیچه تبلیغ و فریبکاری شده است. »

نگاه عطاءالله مهاجرانی، وزیر ارشاد جنجالی دولت اصلاحات و عضو اتاق فکر جنبش سبز هم جالب است. او هم در توئیتر می‌نویسد: «رابرت فیسک گزارشگر جهانى انگلیسى از بیمارستانى در دوما از گفت‌وگویش با پزشکان گزارش داد. بیمارانى که ادعا می‌شد قربانیان حمله شیمیایی هستند، ادعایى نادرست است. هیچ کدام قربانى گاز نبوده‌اند. مؤسسه کلاه سفیدها که گفت از گاز شیمیایی استفاده شده و زمینه حمله موشکى را فراهم کرد کجایى است!»

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید