چمدان‌های زائران حج باید چه ابعادی داشته باشد؟

کدخبر: ۲۰۸۶۴۳
ابعاد چمدان‌های زائران خانه خدا در سال جاری اعلام شد که بر اساس دستورالعمل سازمان حج و زیارت، این چمدان‌ها باید به صورت متحدالشکل و یکسان برای تمامی زائران هر کاروان تهیه شود.
 چمدان‌های زائران حج باید چه ابعادی داشته باشد؟

بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت، اولین گروه زائران خانه خدا 25 تیرماه به حج تمتع اعزام می‌شوند.

پیش از حضور در این سفر معنوی، داشتن لوازم و انجام معاینات پزشکی امری ضروری است که هر کدام از زائران خانه خدا باید به آن توجه داشته باشند و تهیه آن را به روزهای نزدیک به اعزام خود موکول نکنند.

همچنین حضور در کلاس‌های توجیهی حج تمتع نیز از دیگر مواردی است که برای رفتن به این سفر معنوی لازم است، تا علاوه بر آمادگی جسمی، افراد آمادگی روحی نیز کسب کنند.

بعثه مقام معظم رهبری با توجه به مأموریت‌ آموزشی و فرهنگی، پیش از سفر به حج، برای اعضای کاروان‌ها جلسات و کلاس‌های توجیهی و آموزشی به منظور کسب آمادگی زائران برای انجام اعمال حج تمتع برگزار می‌کند. در نخستین جلسات آموزشی هر کاروان، نماینده‌ای از بین زائران انتخاب می‌شود تا بر روند تهیه و توزیع لوازم مورد نیاز این سفر نظارت داشته باشد.

بر اساس دستورالعمل‌های سازمان حج و زیارت و نظر زائران، لوازم و امکاناتی نظیر چمدان، ساک احرامی، کلاه، بادبزن باید به صورت متحدالشکل و یکسان برای تمامی زائران تهیه شود تا در طول سفر مورد استفاده قرار گیرد که یکی از این وسایل، ساک با ابعاد مشخص است که تمامی زائران باید از این نوع ساک در رنگ‌های مختلف داشته باشند.

ابعاد مصوب چمدان زائران بیت‌‌الله‌الحرام در سال جاری 65.40.30 و 45.35.25 سانتی‌متر است و ساک دستی آن‌ها نیز باید در ابعاد 35.30.20 سانتی‌متر باشد که این ساک دستی را زائران می‌توانند در داخل هواپیما نیز ببرند. همچنین زائران خانه خدا می‌توانند دو چمدان و یک ساک احرامی در این سفر معنوی به همراه داشته باشند.

مشخصات هر زائر نیز بر روی هر کدام از چمدان زائران خانه خدا قرار می‌گیرد تا مشکلی در روند خدمت‌رسانی ایجاد نشود. علاوه بر این، برای سهولت در حرکت کاروان‌ها، بار زائران (چمدان‌ها) حداقل یک روز قبل از عزیمت، اخذ و به فرودگاه تحویل داده می‌شود تا به همراه آنان به مقصد انتقال داده شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید