روز جهانی نجوم در گنبد مینای پارک آب و آتش

کدخبر: ۲۰۸۷۸۰
روز جهانی نجوم در روز جمعه 31 فروردین ماه جاری برگزار خواهد شد و بر این اساس برنامه‌های ترویجی و علمی برای علاقه‌مندان به نجوم در نظر گرفته شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سید مصطفی امام، دبیر برگزاری هفته نجوم در نشست خبری امروز با اشاره به برنامه‌های روز جهانی نجوم، گفت: 

برنامه‌های روز جهانی نجوم که در محل آسمان نمای گند مینا واقع در پارک آب و آتش برگزار می‌شود، بر اساس علاقه‌مندی مخاطبان تعریف شده است.

امام با بیان اینکه این برنامه‌ها با مشارکت انجمن‌های نجومی مراکز دولتی و خصوصی و همچنین دانشگاه‌ها برگزار می‌شود، ادامه داد: بر این اساس غرفه‌هایی در اختیار هر یک از گروه‌های نجومی گذاشته شد و هر کدام از آنها در زمینه خاصی برنامه‌هایی را اجرایی خواهند کرد.

دبیر برگزاری هفته نجوم، اضافه کرد: در روز جمعه 15 تا 20 گروه نجومی در برگزاری این برنامه‌ها مشارکت دارند.

وی اجرای برنامه‌های رصدی را از دیگر اقدامات این روز عنوان کرد و گفت: با استفاده از تلسکوپ‌های پیشرفته و آماتوری اقدام به رصد خورشید تا زمان غروب آن می‌شود و در شامگاه نیز رصد اجرام آسمانی برای عموم مردم از جمله برنامه‌های رصدی روز جهانی نجوم است.

امام، بازدید از آسمان‌نمای گنبد مینا را از دیگر برنامه‌های این روز دانست و خاطر نشان کرد: اکثر مردم تصور می‌کنند آسمان‌نما همان رصدخانه است در صورتی که آسمان‌نما ساختمانی مخصوص دارای سقف گنبدی که در آنجا به ‌وسیله دستگاه‌های خاص حرکات اجرام سماوی را نمایش می‌دهند و جنبه آموزشی دارد.

روز جهانی نجوم

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی