نماینده سردشت و پیرانشهر خبر داد

تعیین تکلیف کولبران تا دو هفته دیگر

کدخبر: ۲۰۸۷۸۴
رسول خضری، نماینده سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، در خصوص طرح ساماندهی کولبران گفت: کمیسیون اقتصادی طی دو هفته آینده وضعیت کولبران را مشخص می کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری برنا، «رسول خضری»، نماینده سردشت و پیرانشهر و  عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در خصوص آخرین وضعیت کولبرها گفت: خوشبختانه جلساتی قبل از عید داشتیم، کارگروهی تشکیل شده و علاوه بر کمیسیون اقتصادی که اصلی‌ترین کمیسیون است هفت کارگروه دیگر نیز در این موضوع دخیل هستند.

او با بیان اینکه تلاش می کنیم تا سریع تر این موضوع را به صحن مجلس بیاوریم، افزود: معابر مرزی که از سال ۷۹ مورد عنایت رهبری بوده، باید سازماندهی شوند تا هر سال بتوانیم ۱۰ درصد به اشتغال مرزنشینان اضافه کنیم. کولبران باید طی ۱۰ سال آینده در مشاغل پایدار، ایمن و استاندارد کار کنند.

خضری با تاکید بر این موضوع که یک شبه نمی توان صورت مسئله را حل کرد، ادامه داد:  ما ۷۵ هزار کولبر در سطح کشور داریم و بالای ۷ میلیون کسبه به صورت مستقیم و غیر مستقیم از این کانال ارتزاق می کنند. چنانچه در خصوص معابر مرزی نتوانیم پاسخی به سوال هایمان دریافت کنیم ناچاریم این  سوال ها را از رئیس جمهور محترم بپرسیم.

نماینده سردشت تصریح کرد: بهترین مرزداران ما، مرزنشینان هستند زیرا در  ۸ سال دفاع مقدس همین مرزنشین ها مقاومت و از کشور حفاظت کردند. زمانی که با دلار ۱۰ تومانی در شهرهای مرکزی سرمایه گذاری می شد، ما در مرزها و در شهرهای مرزی زیر توپ و تفنگ بودیم.

او در پایان در خصوص طرح ساماندهی کولبران گفت: کمیسیون اقتصادی طی دو هفته آینده وضعیت کولبران را مشخص می کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید