یک سایت منتقد دولت: اصلاح‌طلبان برای اثبات شعارهای خود شهرداری پایتخت را به یک زن واگذار کنند

کدخبر: ۲۰۸۸۵۷
اقتصادنیوز: یکی از سایت‌های خبری منتقد دولت خواهان انتخاب شهردار زن توسط اصلاح‌طلبان شورای شهر تهران شد.

 این پایگاه خبری نوشت: با استعفای نجفی و بی شهردار شدن پایتخت، حالا اصلاح‌طلبان مجدد در صدد انتخاب یک شهردار هستند. خبرها حکایت از بررسی غیررسمی گزینه‌های پیشنهادی دارد و آنچنان که رسانه‌های اصلاح طلب می‌گویند دو سه نفری شانس بیشتری در این میان دارند. اما باز هم به رغم ادعاهای اصلاح طلبان در اعطای مدیریت‌های کلان به زنان، نام هیچ زنی به گوش نمی‌رسد. 

سایت مشرق در این زمینه می‌نویسد: «اصلاح‌طلبان دوباره و همچون زمان انتخاب شهردار مستعفی، در گلوگاه یک آزمایش همیشگی قرار گرفته‌اند و آن اینکه آیا اصلاح‌طلبان که دائم بر ضرورت رئیس‌جمهور شدن یک زن و یا چرایی نبود وزیر زن در کابینه آقای روحانی تأکید دارند و مدام نیز به شورای نگهبان فشار می‌آورند که بانوان را نیز به عنوان مصداق «رجل سیاسی» به رسمیت بشناسد؛ آیا خودشان حاضرند یک «شهردار زن» را برای تهران انتخاب کنند!؟... جالب آنکه در ایام چینش کابینه رئیس‌جمهور روحانی در دولت دوازدهم نیز اصلاح‌طلبان یکی از اصلی‌ترین مطالبات و انتقادات خود را بر محور «چرایی نبود وزیر زن در کابینه روحانی» قرار دادند. »

مشرق می‌افزاید: «در همین رابطه برخی معتقدند که اصلاح‌طلبان از آنجا که خود به برخی واقعیت‌ها آگاه هستند؛ برای شهردار جدید نیز هرگز یک خانم را انتخاب نخواهند کرد و ترجیح می‌دهند این مسئله را به صورت یک پروژه نق‌زنی علیه دولت و شورای نگهبان ادامه دهند. »

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید