با اولین مرد سه چهره دنیا آشنا شوید + عکس

کدخبر: ۲۰۸۹۰۷
اخیراً «جروم هامون» فرانسوی به اولین فرد دنیا بدل شده که دو بار پیوند صورت انجام داده است. به همین دلیل است که رسانه‌ها به وی لقب مرد سه چهره اعطا کرده‌اند.

پروسه‌ی این عمل جراحی پیچیده، یک روز به طول انجامید اما پس از آن لازم بود که تمامی خون بدن هامون تعویض شود چرا که پزشکان مجبور بودند آنتی بادی‌‌های موجود در خون را خارج کنند تا احتمال پس زدن صورت جدید از بین برود.

این اولین مرتبه‌ای است که یک بیمار پیوند صورت دوباره‌ای انجام می‌دهد. پیش از این کارشناسان مطمئن نبودند که یک فرد می‌تواند دو بار تحت عمل جراحی پیوند صورت قرار بگیرد چرا که پیوند دوباره‌ی اعضا ریسک بالایی دارد. بدن برخی بیماران در برابر اعضای پیوند شده جدید عکس العمل نشان داده و آنها را پس می‌زدند اما اکنون پس از موفق آمیز بودن عمل جراحی هامون، متخصصان متوجه شدند که عمل پیوند صورت برای بار دوم نیز عملی است.

سال ۲۰۱۰ میلادی، هامون اولین عمل پیوند چهره‌ی خود را انجام داد چرا که وی از یک بیماری ژنتیکی پیچیده رنج می برد. بر اثر این بیماری، تومورهایی زیر پوست صورت وی شکل می‌گرفت که ظاهر چهر‌ه‌ی او را بهم می‌ریخت.

در عمل جراحی پیوند اعضا، همیشه احتمال پس زدگی اعضای جدید وجود دارد چرا که ممکن است سیستم ایمنی بدن، عضو بیگانه را شناخته و نسبت به آن عکس العمل نشان دهد. البته دارو‌های مخصوصی نیز موجودند که از این اتفاق جلوگیری می‌کنند.

سال ۲۰۱۵ میلادی هامون سرما خورد و دارویی استفاده نمود که عملکرد دارو‌های پیش‌گیرانه‌ی پیوندش را مختل کرد. یک سال بعد نشانه‌هایی از پس زدگی در چهره‌اش دیده شده و بالاخره در سال ۲۰۱۷ بافت‌های صورتش شروع به مردن نمودند. پس از آن دکترها مجبور شدند کل چهره‌ی وی را بردارند.

تا چند ماه هامون مجبور شد بدون گوش، پلک و پوست صورت سپری کند. در این مدت او نمی‌توانست غذا بخورد، بشنود یا حتی حرف بزند اما بالاخره متخصصان موفق شدند تا چهره‌ی جدیدی برای او یافته و مشکلش را حل کنند.

بدین ترتیب این فرد فرانسوی به اولین مرد سه چهره دنیا تبدیل شد. اکنون حال وی خوب بوده و از آنجایی که صورت جدید پیوند شده متعلق به فردی ۲۲ ساله بوده است، بسیار خوشحال است و حس می‌کند ۲۰ سال جوانتر شده است.

4

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید