لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد:

رهبران مسکو و واشنگتن اجازه نخواهند داد که تقابل مسلحانه میان دو کشور رخ دهد.

کدخبر: ۲۰۹۰۳۶
به گزارش خبرانلاین به نقل از شبکه خبری راشاتودی، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری این کشور و دونالد ترامپ، همتای آمریکایی وی اجازه نخواهند داد که درگیری مسلحانه میان مسکو و واشنگتن اتفاق بیفتد.
رهبران مسکو و واشنگتن اجازه نخواهند داد که تقابل مسلحانه میان دو کشور رخ دهد.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه اظهار کرد: در رابطه با احتمال تقابل نظامی، من کاملا اطمینان دارم که ارتش‌های دو کشور هرگز اجازه این کار را نخواهند داد و پوتین و ترامپ نیز به همین ترتیب مجوز چنین کاری را صادر نخواهند کرد. این دو رهبرانی هستند که توسط مردم انتخاب شده‌اند و نسبت به تحقق صلح آنان مسئول و متعهد هستند.

لاوروف گفت که ترامپ در تماس تلفنی خود با همتای روسش، از پوتین دعوت کرده که این دو دیداری در کاخ سفید داشته باشند و پوتین برای این دیدار آماده است.

وزیر امور خارجه روسیه گفت که این کشور پیش از حمله آمریکا به سوریه به مقام‌های واشنگتن اطلاع داده بود که کدام مناطق سوریه برای مسکو خط قرمز محسوب می‌شود و در اقدام نظامی اخیر تحت رهبری واشنگتن از این خطوط قرمز عبور نشده است.

درباره تحویل سامانه‌های اس ۳۰۰ به سوریه نیز لاوروف گفت: پس از حمله آمریکا و متحدانش در سوریه، دیگر هیچ مانعی برای انتقال موشک S-۳۰۰ به سوریه وجود ندارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید