ترکیه به ابراز نگرانی آمریکا در خصوص برگزاری انتخابات سراسری زودهنگام پاسخ داد

کدخبر: ۲۰۹۱۷۸
وزارت امور خارجه ترکیه ابراز نگرانی وزارت امور خارجه آمریکا در خصوص برگزاری انتخابات سراسری زودهنگام در ترکیه بدون لغو حالت فوق‌العاده در این کشور را غیر قابل قبول دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه ملیت، وزارت امور خارجه ترکیه ابراز نگرانی وزارت امور خارجه آمریکا در خصوص برگزاری انتخابات سراسری زودهنگام در ترکیه بدون لغو حالت فوق العاده در این کشور را غیر قابل قبول دانست.

حامی آکسوی گفت: اظهارات مقامات آمریکا درباره انتخاباتی که هنوز برگزار نشده است، نشانه سیاست های دوگانه علیه ترکیه و غیر قابل قبول است.

وی گفت: گزارش های ناظران بین المللی این را تایید کرده است که انتخابات در ترکیه همواره به صورت دموکراتیک، آزاد و عادلانه و شفاف برگزار شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه گفت: همه پرسی تغییرات در قانون اساسی ترکیه که سال 2017 میلادی همزمان با ادامه حالت فوق العاده برگزار شد نیز موید این موضوع است.

آکسوی افزود: بی‌توجهی به این واقعیت و ادعای اینکه ادامه حالت فوق العاده در ترکیه مانع برگزاری انتخابات سراسری آتی در سطح استانداردهای بین المللی خواهد شد، نیز نشانه سوء نیت است.

وی گفت: هدف حالت فوق‌العاده در ترکیه فقط جلوگیری از فعالیت تروریست هایی است که در پی ضربه زدن به یکپارچگی ترکیه و حیات دولت این کشورند.

آکسوی خاطر نشان کرد در بسیاری از کشورها نیز انتخابات سراسری همزمان با برگزاری حالت فوق العاده برگزار می شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه تاکید کرد در ترکیه موضوع محدود کردن آزادی ها و حقوق اساسی هیچکس غیر از تروریست ها مطرح نیست.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید