عریقات: سه پرونده درباره جرائم اسرائیل به دیوان کیفری بین‌المللی ارائه کردیم

کدخبر: ۲۰۹۲۷۳
دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین اعلام کرد که سه پرونده درباره جرائم اسرائیل در حق فلسطینی‌ها به دیوان کیفری بین‌المللی ارائه کردیم.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، صائب عریقات، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) در کنفرانس مطبوعاتی که امروز (شنبه) در شهر رام‌الله برگزار شد، با اشاره به اینکه سه پرونده درباره جرائم اسرائیل در حق فلسطینی‌ها به دیوان کیفری بین‌المللی ارائه کرده‌ایم، اظهار داشت: ما قصد داریم به اقدامات قانونی لازم برای ارجاع رسمی این پرونده‌ها به دیوان کیفری بین‌المللی پایان دهیم.

عریقات در ادامه تاکید کرد: فلسطینی‌ها به حمایتی بین‌المللی در برابر تجاوزات اسرائیلی‌ها نیاز داریم.

دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین گفت: زمان ‌آن فرا رسیده که دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی تحقیقاتی از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و آویگدور لیبرمن، وزیر دفاع (جنگ) او درباره تک تیراندازی‌ها و دیگر جرائمی که در حق مردم فلسطین و ساکنان نوار غزه انجام می‌شود را آغاز کند.

این مسئول فلسطینی در ادامه تاکید کرد: نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل اسرائیل را به ارتکاب جنایت‌هایی علیه فلسطینی‌ها تشویق می‌کند.

عریقات با اشاره به اینکه دولت آمریکا اجرای معامله قرن را با به رسمیت شناختن قدس به عنوان "پایتخت اسرائیل" آغاز کرد، تاکید کرد: قدس از تمامی پایتخت‌های جهان بااهمیت‌تر است.

وی افزود: درست نیست که کشورهای عضو سازمان ملل به فکر انتقال سفارت‌هایشان به شهر قدس باشند و هرگونه اقدامی در این راستا باطل و لغو است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید