تخریب ساختمان آموزش و پرورش قرچک سوء تفاهم بود

کدخبر: ۲۰۹۲۸۹
قتصادنیوز: دیروز خبری مبنی بر تخریب ساختمان آموزش وپرورش قرچک در رسانه‌ها منتشر شد.

ابه گزارش اقتصادنیوز مهدی نیکبخت، مدیر اداره آموزش و پرروش قرچک ورامین در این زمینه در گفت‌وگو با شهردارآنلاین،به تخریب ساختمان آموزش و پرورش قرچک مربوط به قسمتی از حیاط ساختمان اداری آموزش و پرورش بوده است و قصدی برای تخریب ساختمان وجود نداشته است. مالک این ملک چندسال است که قصد تملک دارد و رای خلع ید و قلع و قم هم دریافت کرده است.

به گفته وی بحث تخریب مربوط به قسمتی از حیاط ساختمان اداری آموزش و پرورش بوده است و قصدی برای تخریب ساختمان وجود نداشته است.

نیکبخت همچنین  با بیان اینکه تا کنون چند مدرسه دچار این مشکل شده اند ،گفت: در حقیقت این سومین ساختمانی است که دچار این سرنوشت می شود.

مدیر اداره آموزش و پرروش قرچک ورامین در باره وجود قرار داد میان شهرداری و آموزش و پرورش نیز توضیح داد: در این روزگار هیچکس خودسر نمی تواند کاری کند، ما قرارداد واگذاری شهرداری را داریم که بیست سال پیش براساس آن این املاک به آموزش و پرورش واگذار و سپس ساخته شده اند.

 وی ادامه داد: مشکل اینجاست که مالک سند گرفته است برای دادگستری هم سند مالکیت اهمیت دارد نه قرارداد واگذاری به همین دلیل هم آن‎ها وارد ملک شدند و در حیاط تصمیم به تخریب گرفتند.

مدیرآموزش وپرورش شهرستان قرچک ورامین در خصوص سرنوشت دانش آموزان در صورت تخریب گفت: متاسفانه ما شاهد این گونه مسائل در جاهایی که قرارداد واگذاری وجود دارد هستیم اما در سال های اخیر معمولا آموزش و پرورش تنها در جاهایی ساخت و ساز انجام داده است که سند مالکیت وجود دارد و در نتیجه شاهد این اتفاقات نخواهیم بود.

نیکبخت با بیان اینکه در سال های اخیر مدارس خوبی در قرچک ساخته شده است، گفت: در همین سه سال اخیر 6 مدرسه در این منطقه ساخته شده است، اما باید بدانیم که با کاهش مدارس به هردلیلی شاهد افزایش تراکم دانش آموزان خواهیم بود و چنین روندی اتفاق خوبی نیست.

او در پایان اظهار کرد:در حال حاضر در تلاشیم تا بامذاکره و رایزنی با مالکان راه حلی برای این مشکل پیدا کنیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید