هشدار امام جمعه اصفهان به کشاورزان معترض به سیاست‌های آبی؛ سابقه ولایی خود را خدشته دار نکنید

کدخبر: ۲۰۹۳۲۱

اقتصادنیوز:  سید یوسف طباطبایی‌نژاد امام جمعه اصفهان از اعتراضات کشاورزان این استان به سیاست‌های آبی کشور انتقاد کرد. او هشدار داد به فکر آبروی خود نیز باشید و با راهپیمایی سابقه ولایی و انقلابی خود را خدشه‌دار نکنید.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر امام جمعه اصفهان گفت: مسؤولان در استان و کشور برای برطرف کردن و کاهش مشکلات ناشی از بحران آب در استان اصفهان در تلاش هستند.

سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار با اعضای سازمان نظام صنفی کشاورزی استان اصفهان با اشاره به اعتراض برخی از کشاورزان به انتقال آب به یزد با بیان اینکه آب، جزو انفال و برای عموم است، اظهار کرد: دولت باید موضوع تقسیم آب را به دست گیرد و آن را به صورت عادلانه تقسیم کند.

وی با بیان این که بحران آب در استان اصفهان فقط کشاورزان را درگیر نکرده است، افزود: بحران آب بر روی مسأله شرب، صنایع، آبیاری درختان و ... تأثیرگذار است و همه مسؤولان در استان و کشور برای برطرف کردن و کاهش مشکلات ناشی از بحران آب در استان اصفهان در تلاش هستند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به اقدامات انجام‌شده در گذشته برای برطرف کردن بحران آب گفت: با وجود آمادگی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء، سد تونل سوم کوهرنگ در زمان مناسب به قرارگاه خاتم‌الانبیاء واگذار نشد و ساخت این سد به تعویق افتاد اما امروز این کار از سر گرفته شده و در سال‌های آینده شاهد آبگیری این تونل خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: بنده در نماز جمعه به کشاورزان معترض گفتم این شعارها از شما نیست؛ بنده از ادامه اعتراضات خیابانی حمایت نمی‌کنم چراکه این کار جایز نیست اما هیچ‌گاه نگفته ام که از کشاورزان حمایت نمی‌کنم، بنده به عنوان امام جمعه در تمامی دیدارها و برنامه ها به دنبال برطرف کردن مشکلات در موضوع آب بوده‌ام، مشکلات مربوط به این بخش را به مسؤولان کشوری و حتی رهبر معظم انقلاب انتقال داده‌ام و همچنان پیگیرم.

طباطبایی‌نژاد به باطل شدن حکم دادستان استان چهارمحال و بختیاری برای منع آغاز پروژه سد تونل سوم خبر داد و یادآور شد: در پی پیگیری های چند روز گذشته از طریق معاون اول رئیس قوه قضائیه این حکم باطل و عملیات احداث سد آغاز شد.

وی تصریح کرد: بهتر است کشاورزان به فکر آبروی خود نیز باشند و با راهپیمایی سابقه ولایی و انقلابی خود را خدشه‌دار نکنند، نباید به گونه‌ای رفتار کرد که برای دشمنان این انقلاب بهانه ایجاد شود و آنان سوء‌استفاده کنند، از سوی دیگر کشاورزان از راه‌های قانونی و از طریق نمایندگان خود همچون گذشته مشکلات را پیگیری کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید