رقابت داغ برای صعود به لیگ برتر فوتبال ایران

کدخبر: ۲۰۹۵۰۶
لیگ دسته اول در این فصل شاهد یکی از رقابتی‌ترین فصول خود در صدر جدول بود. کورس صعود به ایستگاه یکی مانده به پایان رسیده است و چند شهر برای برگزاری جشن صعود لحظه شماری می کنند.
رقابت داغ برای صعود به لیگ برتر فوتبال ایران

 برنامه بازیهای دو هفته پایانی لیگ دسته اول به نحوی است که بازی‌های فردا نسبت به دیدارهای هفته آخر اهمیت بیشتری برای صعود دارد.

فردا ۹ دیدار هفته سی و سوم لیگ برتر فردا(دوشنبه) ساعت ۱۷ به صورت همزمان برگزار می‌شود.

اوج رقابت در بالای جدول قرار دارد. دو تیم از لیگ دسته اول به لیگ برتر صعود می کنند و پنج تیم نفت مسجد سلیمان، خونه به خونه بابل، فجر سپاسی، نساجی مازندارن و بادران تهران شانس صعود دارند.

شانس اول صعود نفت مسجد سلیمان ۶۴ امتیازی است، این تیم اگر در دو بازی باقیمانده فقط یک امتیاز بگیرد صعود خواهد کرد.

نفت مسجد سلیمان فردا میهمان تیم بادران تهران است. بادران تیم پنجم لیگ است و برای صعود روی کاغذ بدون شانس نیست. بادران اگر دو بازی باقیمانده خود را ببرد و سه تیم خونه به خونه بابل، فجر سپاسی و نساجی مازندارن نتایج ضعیفی در بازی های باقیمانده بگیرند بادران صعود خواهد کرد.

یک تساوی برای شاگردان محمود فکری در نفت کافی است که در تهران جشن صعود بگیرند. این احتمال وجود دارد نتایج طوری رقم بخورد که نفت مسجد سلیمان بدون برد هم صعود کند. در صورت صعود نفت، تعداد‌ خوزستانی‌های لیگ برتر به چهار می رسد

رقابت مازندرانی‌ها

احتمال اینکه نفت مسجد سلیمان صعود نکند بسیار کم است، این تیم هفته آخر هم در خانه بازی دارد. با توجه به اینکه شانس بادران هم کم است رقابت اصلی بین سه تیم خونه به خونه، نساجی و فجر سپاسی خواهد بود. جالب اینکه نساجی فردا میزبان فجر سپاسی است. همزمان خونه به خونه هم میهمان اکسین البرز خواهد بود.

اگر بازی نساجی-فجر مساوی شود و خونه به خونه در کرج برنده شود نفت مسجد سلیمان و خونه به خونه قطعا همین هفته صعود می کنند و کار به روز آخر کشیده نمی شود. نتیجه بازی قائمشهر معادلات صعود را حل خواهد کرد.

بازی نساجی-فجر اگر برنده داشته باشد و یا خونه به خونه در کرج برنده نشود همه چیز در روز آخر مشخص می شود.

در روز آخر فجر سپاسی با صبا بازی دارد و نساجی میهمان راه آهن است. صبا و راه آهن دو تیم سقوط کرده‌اند، احتمال اینکه صبا و راه آهن بتوانند فجر و نساجی را متوقف کنند تقریبا صفر است.

اگر فجر یا نساجی فردا به رده دوم صعود کنند می توانند به راحتی در روز آخر صعود کنند. همین موضوع کار خونه به خونه و دراگان اسکوچیچ را سخت می کند.

خونه به خونه برای صعود باید هر دو بازی خود را ببرد فردا اکسین را شکست دهد و در هفته آخر در بابل برق شیراز را ببرد.

در واقع به همین علت است که بازیهای فردا از دیدارهای هفته آخر اهمیت بیشتری دارد چراکه می‌توان پیش بینی کرد هر تیمی که فردا در رده دوم قرار بگیرد رتبه خود را در روز آخر هم حفظ می کند.

بادران هم روی کاغذ شانس صعود دارد اما به توجه به بازیهای بسیار راحت نساجی و فجر در هفته پایانی عملا شانس صعود نخواهد داشت.

فردا اگر شاگردان جواد نکونام در نساجی بتوانند فجر را ببرند در هفته آخر قطعا یکی از دو تیم مازندرانی نساجی یا خونه به خونه صعود خواهد کرد و استان مازندارن پس از سالها در لیگ برتر صاحب نماینده می شود.

یک احتمال وجود دارد که می تواند بازی های روز آخر را هم خیلی حساس کند؛ تساوی خونه به خونه در بازی فردا. اگر این اتفاق بیفتد در روز آخر بین خونه به خونه و تیم برنده دوئل نساجی-فجر جنگ تفاضل گل سر می گیرد.

در انتهای جدول دو تیم ضعیف صبا و راه آهن خیلی زود سقوط کردند. یک تیم دیگر هم سقوط خواهد کرد. ایران جوان، ماشین سازی تبریز و شهرداری تبریز در منطقه خطر قرار دارند. بازیهای ایران جوان از دو نماینده تبریز سخت تر است./ سایت نود

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید