پیروزی ذوب آهن مقابل پرسپولیس/ صعود تیم قلعه نویی به رده دوم

کدخبر: ۲۰۹۵۴۶
تیم فوتبال ذوب آهن در هفته بیست و نهم لیگ برتر برابر پرسپولیس به پیروزی رسید تا با کسب سه امتیاز حساس، به رده دوم جدول صعود کند.
پیروزی ذوب آهن مقابل پرسپولیس/ صعود تیم قلعه نویی به رده دوم

در یکی از مسابقات هفته بیست و نهم لیگ برتر که از ساعت ۱۸ امروز برگزار شد، تیم ذوب آهن در ورزشگاه فولادشهر اصفهان میزبان پرسپولیس بود که این مسابقه در نهایت با نتیجه ۲ بر یک به سود ذوبی ها به اتمام رسید.

علی علیپور (۴۸) برای پرسپولیس و میلاد فخرالدینی (۷۰) و کی روش استنلی (۸۸) برای ذوب آهن گلزنی کردند.

با این نتیجه، ذوب آهن ۵۲ امتیازی شد تا به رده دوم جدول برگردد و شانس اول کسب عنوان نایب قهرمانی شود. پرسپولیس هم ۶۱ امتیازی باقی ماند.

پرسپولیس این بازی را با ترکیب علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی (کاپیتان)، شجاع خلیل‌زاده، محمد انصاری، صادق محرمی، کمال کامیابی‌نیا، حسین ماهینی، وحید امیری، احمد نوراللهی (۷۱ - فرشاد احمدزاده)، سیامک نعمتی (۸۹ - شایان مصلح) و علی علیپور (۷۰ - گادوین منشا) آغاز کرد.

در نیمه نخست، ذوب آهن تلاش داشت با استفاده از امتیاز میزبانی به گل برتری برسد و برنامه های هجومی را در دستور کار قرار داده بود. حملات ذوب آهن در دقیقه ۱۳ می توانست به ثمر بنشیند ولی علیرضا بیرانوند دروازه بان پرسپولیس موقعیت تک به تک با کی روش استنلی مهاجم حریف را دفع کرد.

پرسپولیس هم در نیمه نخست حملات پراکنده ای را تدارک دید ولی موقعیتهایش راهی به دروازه ذوب آهن باز نکرد.

در نیمه دوم پرسپولیس خیلی زود به گل رسید و ذوب آهن را شوکه کرد. علی علیپور با یک شوت محکم از داخل محوطه جریمه در دقیقه ۴۸، پرسپولیس را به گل اول رساند.

در دقیقه ۵۶ هم احمد نوراللهی شوت سنگینی به سمت دروازه ذوب آهن زد که مظاهری دروازه بان ذوب آهن این توپ را دفع کرد.

علیپور که با گل امروزش ۱۹ گُله شد و جایش را در صدر جدول گلزنان مستحکمتر کرد، در دقیقه ۶۹ دچار مصدومیت شد و به بیرون از زمین رفت تا گادوین منشا جای او را بگیرد. بعد از خروج علیپور از زمین، ذوب آهن حمله ای را روی دروازه پرسپولیس تدارک دید و میلاد فخرالدینی در دقیقه ۷۰ توانست روی پاس محمدرضا حسینی و در زاویه ای بسته، گل تساوی ذوب آهن را به ثمر برساند.

در ادامه ذوب آهن که برای کسب عنوان نایب قهرمانی به سه امتیاز این مسابقه نیاز داشت، فشار بیشتری به دروازه پرسپولیس وارد کرد و در دقیقه ۸۸ روی یک ضربه سر توسط کی روش استنلی گل دوم را به ثمر رساند تا پرسپولیس در این مسابقه با نتیجه ۲ بر یک بازنده باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید