حسن عابدینی:

دونالد ترامپ، کلینتون و اوباما گروه‌های تروریستی را ایجاد کردند

کدخبر: ۲۰۹۶۸۰
حسن عابدینی گفت: با اشاره به انتقال نیروهای داعش به افغانستان توسط آمریکا اظهار کرد: راهبرد ایالات متحده آمریکا ایجاد ناامنی در منطقه غرب آسیا با استفاده از گروه‌های تکفیری تروریستی است، دونالد ترامپ، کلینتون و اوباما در ایجاد گروه‌های تروریستی دست داشتند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسن عابدینیتصریح کرد: به دلیل مقاومت مردم سوریه، عراق و محور مقاومت  عملا نتوانستند راه به جایی ببرند و دولت عراق و شام که تحت عنوان داعش ایجاد شده بود، فروپاشید.

کارشناس مسائل بین‌المللی گفت: هدف آمریکا از ابتدا در حمله به عراق و افغانستان تنگ کردن محاصره جمهوری اسلامی ایران بود.

حسن عابدینی کارشناس مسائل بین‌الملل  در گفت‌وگو با خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به انتقال نیروهای داعش به افغانستان توسط آمریکا اظهار کرد: راهبرد ایالات متحده آمریکا ایجاد ناامنی در منطقه غرب آسیا با استفاده از گروه‌های تکفیری  تروریستی است، دونالد ترامپ، کلینتون و اوباما در ایجاد گروه‌های تروریستی دست داشتند و به دلیل مقاومت مردم سوریه، عراق و محور مقاومت  عملا نتوانستند راه به جایی ببرند و دولت عراق و شام که تحت عنوان داعش ایجاد شده بود، فروپاشید.

کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: بنابراین دولت آمریکا راهبرد جدیدی را در پیش گرفته و آن انتقال بازماندگان و بقایای گروه تروریستی به سایر مناطق است که یکی از این مناطق، کشورهای آفریقایی مثل لیبی می‌باشد.

عابدینی با اشاره به انتقال بقایای داعش به افغانستان تصریح کرد: یکی دیگر از کانون‌هایی که گروهک‌های تکفیری - تروریستی با استفاده از حمایت آمریکا فعالیت تازه ای دارند بدخشان افغانستان است، این بدین معناست که آمریکا از ادامه حضور گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه ناامید شده است و می‌داند چنانچه در این مناطق بماند با فشار دولت سوریه و عراق مواجه می‌شود، بنابراین زمینه انتقال گروهک‌های تروریستی را به افغانستان فراهم آورد و برخی از آمارها حکایت از این دارد که حدود 5،6 هزار نفر از آنها را به بدخشان منتقل کردند.

وی در ادامه گفت: اساسا هدف سیاست ایالات متحده آمریکا از ابتدا در حمله به عراق و افغانستان تنگ کردن محاصره جمهوری اسلامی ایران بوده و بحث حمایت آمریکا از گروهک‌های تروریستی ربطی به داعش و حتی القاعده ندارد، بلکه پیش از این هم گروهک‌های تروریستی داخلی مثل گروه تروریستی منافقین و سایر گروه‌ها در زمینه ایجاد ناامنی در ترورهای خیابان ایران دست داشتنند، حمایت کردند، اکنون نیز گروهک‌های تروریستی از جمله منافقین زیرپوشش آمریکا و سایر کشورهای غربی آزادانه در حال فعالیت هستند، بنابراین از هر وسیله‌ای مثل تهدید نظامی و تحریم‌ها برای صدمه زدن به جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌کنند.

عابدینی افزود: انتقال گروه‌های تروریستی و بقایای داعش به افغانستان در نگاه اول به نظر می‌رسد که برای مهار کشورهای چین و روسیه و ایجاد ناامنی در آسیای مرکزی البته جمهوری اسلامی ایران باشد که در این زمینه نمی‌تواند برضد جمهوری اسلامی ایران موفق عمل کند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران طی 6 - 5 سال گذشته در برابر گروهک‌های تکفیری تروریستی موجود در عراق و سوریه با تمام توان مبارزه کرد و تجربه‌های لازم را کسب نمود، بنابراین آمریکایی‌ها و غربی‌ها اگر در آینده قصدی هم داشته باشند هیچ موفقیتی بدست نخواهند آورد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید