شمار قربانیان حمله عربستان به مراسم عروسی به 33 کشته و 55 زخمی رسید

کدخبر: ۲۰۹۶۸۷
شمار قربانیان حمله شب گذشته جنگنده‌های سعودی به یک مراسم عروسی در «حجة» یمن به 33 کشته و 55 زخمی رسید.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری فارس، شمار قربانیان حمله شامگاه دیروز جنگنده‌های سعودی به یک مراسم عروسی در روستای «الراقة» واقع در استان «حجة» افزایش یافت.

به اعلام پایگاه خبری شبکه «المسیرة» یمن، شمار قربانیان این جنایت به 33 کشته و 55 زخمی رسید. پیش از این شمار کشته‌ها 20 تن و شمار زخمی‌ها 40 نفر اعلام شده بود.

در چنین شرایطی هنوز بیمارستان «الجمهوری» در استان حجة، در حالت فوق‌العاده است و خواستار کمک شهروندان یمنی و اهدای خون به زخمی‌ها است. رئیس این بیمارستان اعلام کرده است که 30 کودک در این حمله سعودی‌ها زخمی شده‌اند که حال برخی از آنها بسیار وخیم است. 

سخنگوی وزارت بهداشت یمن نیز با وخیم توصیف کردن اوضاع امدادرسانی اعلام کرد که این وزارتخانه ناچار شده است که یک بیمارستان میدانی برای کمک به زخمی‌ها ایجاد کند زیرا بیمارستان الجمهوری گنجایش لازم برای مداوای زخمی‌ها را ندارد.

وی در ادامه سازمان ملل را مسئول تکرار جنایاتی این‌چنین علیه شهروندان یمنی دانست و گفت: سازمان ملل ثابت کرده است که نمی‌تواند جنایت علیه یمن را متوقف کند و این اهمال قابل قبول نیست.

این جنایت ، تنها چند روز پس از تهدید «ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی که گفته بود حملات علیه ملت یمن را تشدید خواهد کرد، صورت گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید