با پیشنهاد عضو فراکسیون امید مجلس و دستور وزیر اقتصاد صورت می‌گیرد

تجهیز خوابگاه‌های دانشجویی و شیرخوارگاه‌ها از محل اموال تملیکی

کدخبر: ۲۰۹۷۲۲
اقتصادنیوز: حدودیک سال پس از اعتراضات دانشجویان دانشگاه‌های جنوبی کشور مبنی بر نبود وسایل سرمایشی در فصل گرما، دولت برنامه‌ای برای حل این مشکل تدوین و به مرحله اجرا درآورده است.

بنا به گزراش رسیده مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد و امور دارایی با پیشنهاد یکی از اعضای فراکسیون امیدر مجلس مبنی بر اختصاص اموال تملیکی، به خوابگاه‌ها و سایر موسسات نظیر شیرخوارگاه ها و موسسات تحت نظر بهزیستی و تجهیز آنها از این طریق، موافقت و دستور اقدام و پیگیری آن را صادر کرده است.

پیش از این سیده‌فاطمه حسینی در نامه‌ای به وزیر اقتصاد طرحی در این زمینه تهیه کرده بود. بنا بر این طرح تامین نیازهای خوابگاه‌های دانشجویی وموسسات تحت نظر سازمان بهزیستی از جمله وسایل سرمایشی نظیر کولر، اسپیلت، یخچال و سایر مواردبه عهده سازمان اموال تملیکی  قرار می‌گیرد. هم تاکنون تعیین تکلیف نشده و هزینه نگهداری آنها نیز بیش از ارزش کالاها است. 

بسیاری از این قبیل کالاها در اختیار این سازمان است و هزینه انبارداری از آن در بسیاری از موارد بیشتر از ارزش کالا ارزیابی می‌شود.بنابراین با قراردادن این کالاها در اختیار خوابگاه‌های دانشجویی و موسسات زیر نظر بهزیستی، از یک سو این بخش‌ها تجهیز می‌شود و از سوی دیگر، هزینه‌های نگهداری آن به صفر می رسد. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید