سعیدمرتضوی میهمان بابک زنجانی شد

کدخبر: ۲۰۹۷۳۰
اقتصادنیوز: طبق گزارش رسانه‌ها سعید مرتضوی، دادستان پیشین تهران پس از دستگیری به اوین منتقل و به بند 241 آن برای گذران دوران حبس تحویل داده شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جماران، بند 241 اوین متعلق به حفاظت اطلاعات قوه قضاییه است، اما این بند علاوه بر سعید مرتضوی میزبان کدام یک از زندانیان معروف دیگر است؟

بابک زنجانی متهم نفتی معروف که شاکی وی وزارت نفت است مدت هاست که در این بند به سر می برد. حکم اعدام زنجانی صادر شده است و او در صورت عدم پرداخت بدهی 12 هزار میلیارد تومانی اش باید منتظر اجرای حکمش باشد.نکته جالب توجه ان است که بخشی از اتهامات بابک زنجانی و بدهی هایش مربوط به تامین اجتماعی در زمان ریاست سعید مرتضوی است.

اسفندیار رحیم مشایی، یار غار محموداحمدی نژاد و از اعضای حلقه اولیه دولت نهم و دهم است که از قضا با مرتضوی نیز دارای آشنایی و همکاری قدیمی است. 

حمید بقایی رییس اسبق سازمان میراث فرهنگی  نیز برای تحمل حکم 15 ساله زندان خود وارد زندان اوین شده است و او نیز در بند 241 حضور دارد.

مصادف با ورود سعید مرتضوی،  محمدرضا رحیمی معاون اول دولت احمدی نژاد که برای تحمل 5 سال حبس به زندان رفته بود نیز در این بند  حضور داشت، با تخفیف دستگاه قضایی آزاد شد و به احتمال زیاد تخت او به محمد رضا رحیمی رسیده است.

پیش تر یکی از رسانه‌های رسمی کشور بند 241 اوین را اینگونه توصیف کرده بود: «همه اطاق‌های نگهداری متهمان 12 متری است و یک چشمه توالت در آن قرار دارد تا برای فرد بازداشت شده مشکلی به وجود نیاید.»

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید