پرسپولیس؛تیمی که شکست را دوست ندارد

کدخبر: ۲۰۹۷۳۹
ایلنا:پرسپولیس تیمی است که سوای شرایط بازی و نتیجه، به هیچ وجه شکست را قبول نمی‌کند.
پرسپولیس؛تیمی که شکست را دوست ندارد

پرسپولیس روز گذشته در دیدار با ذوب‌آهن اصفهان در حالی با نتیجه 2 بر یک شکست خورد که تا دقیقه 70 بازی از حریف خود پیش بود و تلاش زیادی داشت تا به هر 3 امتیاز این بازی خارج از خانه دست پیدا کند.

سرخپوشان در طول 90 دقیقه با دوندگی و جنگندگی خاصی بازی کردند و در حالی شکست خوردند که اگر کمی خوش‌شانس‌‌تر بودند می‌توانست نتیجه متفاوتی رقم بخورد.

این دیدار در حالی برگزار شد که پرسپولیس دو هفته از مسجل شدن قهرمانی‌اش گذشته است و دیگر باید تمام هم و غم خودش را روی تقابل با الجزیره در رقابت‌های آسیایی بگذارد و به نظر می‌رسید نتیجه بازی اهمیت چندانی برای سرخپوشان نداشته باشد.

در طرف مقابل ذوب‌آهنی قرار داشت که هم از امتیاز میزبانی استفاده می‌کرد و هم آخرین فرصت‌هایش برای رسیدن به نایب قهرمانی را در تقابل با استقلال و سایپا در اختیار داشت و به نوعی چیزی برای از دست دادن نداشت ولی چیزی که در زمین دیده شد به هیچ وجه تقابل یک تیم بی‌انگیزه با یک تیم انتحاری نبود و یک بازی پایاپای پربرخورد و فیزیکی را شاهد بودیم که دو تیم برای کسب 3 امتیاز تلاش کردند.

پرسپولیس هفته‌ گذشته‌هم در حالی مقابل پارس جم قرار گرفت که قهرمانی‌اش مسجل بود ولی حریف جنوبی داشت از آخرین فرصت‌ها برای حضور در جمع 4 تیم بالای جدول و کسب سهمیه آسیایی استفاده می‌کرد و نتیجه آن بازی تساوی یک - یک بود و از بین رفتن شانس پارسی‌ها برای هدفشان.

نکته حائز اهمیت در مورد پرسپولیس همین روحیه شکست‌ناپذیری تیم است که به هیچ وجه و تحت هیچ شرایطی به چیزی جز پیروز شدن و کسب هر 3 امتیاز فکر نمی‌کند، حتی در زمانی که قهرمانی‌اش مسجل شده و برابر حریفی سراسر انگیزه قرار می‌گیرد.

این روحیه را کمتر در فوتبال ایران و در میان تیم‌های ایرانی دیده‌ایم و در سال‌های گذشته شاهد بودیم اگر تیمی به قهرمانی زودهنگام می‌رسید در هفته پایانی یا با تیم ذخیره‌هایش بازی می‌کند و یا اگرهم نفرات اصلی را بازی می‌دهد اثری از دوندگی و تلاش برای گلزنی و کسب امتیاز دیده نمی‌شود.

شاید همین روحیه سرخپوشان است که خروج نفرات کلیدی مثل رامین رضاییان، سروش رفیعی و مهدی طارمی و مصدومیت نفراتی مثل کمال کامیابی‌نیا که بازیکن مهمی در ترکیب تیم است هیچ خللی در روند این تیم ایجاد نمی‌کند و همیشه شاهد بازی خوب از این تیم هستیم.

اگر تنها دستاورد برانکو برای لیگ ایران و پرسپولیس را دفاع از عنوان قهرمانی‌اش ندانیم، تزریق این روحیه به پرسپولیس کار مهمی بود که او در این تیم انجام داده است و آن را به برگر برنده تیمش تبدیل کرده است.

سرخپوشان روز گذشته در حالی یکی از سخت‌ترین بازی‌های فصل خودشان را واگذار کردند که عصبانیت در چهره تک تک بازیکنان پس از دریافت گل دوم دیده می‌شد و عدم حضور برانکو در نشست خبری بعد از بازی که به خاطر گلایه از تصمیمات داور بود که نشان از همین روحیه و تزریق آن به تیمش دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید