تلاش کانادا برای بهبود روابط با ایران

کدخبر: ۲۰۹۷۷۰
یک رسانه کانادایی از تلاش‌های این کشور برای بهبود روابط دولت کانادا با ایران و دعوت از مقام‌های رسمی جمهوری اسلامی به اوتاوا خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، روزنامه «گلوب اند میل» نوشت: مقام‌های وزارت خارجه کانادا در ماه ژانویه به تمایل خود جهت دیدار با مقام‌های ایرانی حین نشست آن‌ها با همتایان آمریکایی (جهت مذاکرات پسا برجام) اشاره کرده بودند.

مقام‌های مطلع در این زمینه با اشاره به سفر مقام‌های کانادایی در سال 2017 به ایران پیرامون تعامل دوباره 2 کشور و بهبود روابط، گفتند که برخی مواقع مقام‌های ایرانی به اوتاوا سفر می‌کنند، اما زمان خاصی برای این دیدار در نظر گرفته نشده است.

بر اساس این گزارش، «کریستیا فریلند»  وزیر خارجه کانادا با تائید این خبر افزود که دولت این کشور برای دعوت از مقام‌های دولت ایران برنامه دارد اما هنوز تاریخ آن مشخص نشده است.

کانادا از سال 2012 به این سو بعد از این که پارلمان این کشور  همسو با آمریکا ایران را کشور حامی تروریست نامید، سفارتخانه خود را در تهران بست.

یک روزنامه انگلیسی زبان چاپ ایران نیز از تلاش‌ها برای بهبود روابط بین تهران و اوتاوا و این‌که بزودی موافقت‌نامه مالی بین دو کشور نهایی شده و کانادا در زمینه امور مالی اقدام‌هایی را در ایران انجام می‌دهد، خبر داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید