آسیب های جبران ناپذیر استفاده از شارژرهای تقلبی گوشی های هوشمند

کدخبر: ۲۰۹۸۰۶
کلیک: بسیاری از کاربران برای شارژ دستگاه خود از شارژر اصلی استفاده نمی کنند. در این مطلب به بررسی پیامدهای استفاده از شارژر تقلبی می پردازیم.
آسیب های جبران ناپذیر استفاده از شارژرهای تقلبی گوشی های هوشمند

استفاده از شارژر تقلبی می تواند مشکلات زیادی را برای کاربر به همراه داشته باشد و حتی در گذشته شاهد مرگ افراد به علت عدم استفاده از شارژر اصلی بوده ایم. در این مطلب به بیان مشکلات این شارژرها می پردازیم.

شارژر تقلبی و خطر انفجار و برق گرفتگی

شارژر تقلبی

اولین مشکلی که استفاده از شارژ تقلبی می تواند برای کاربر به همراه داشته باشد، خطر برق گرفتگی وانفجار است. برخلاف شارژر اصلی که توسط کمپانی های تولیدکننده گوشی های هوشمند به فروش می رسد، شارژرهای تقلبی کیفیت پایینی دارند.

با خرید شارژر تقلبی به علت عدم رعایت بسیاری از استانداردها توسط شرکت های سازنده، مشکلات امنیتی زیادی برای کاربران به وجود می آید. در سال های اخیر شاهد انفجار یا آتش سوزی در زمان استفاده از شارژر اصلی توسط کاربر بوده ایم، حال تصور کنید که با شارژر تقلبی دستگاه خود را شارژ کنید مسلما خطر بیشتری شما را تهدید می کند.

امکان افزایش غیرطبیعی دما در شارژر تقلبی

شارژر تقلبی

به علت عدم رعایت استانداردها توسط شارژهای تقلبی امکان افزایش دمای آن ها به صورت غیرطبیعی وجود دارد. در حالی که شاید افزایش دما باعث انفجار شارژر تقلبی نشود، این امر می تواند باعث آتش سوزی اجسام اطراف شارژر شود.

برای تولید شارژر اصلی از مواد باکیفیتی استفاده می شود و همچنین به علت مهندسی دقیق دمای آن ها در محدوده استاندارد باقی می ماند. تولیدکنندگان شارژرهای تقلبی از سیم ها و پلاستیک های ارزان قیمت استفاده می کنند که باعث افزایش دمای بیش از حد و ایجاد خطر برای کاربر می شوند.

امکان خرابی گوشی در صورت عدم استفاده از شارژر اصلی

شارژر تقلبی

شاید خطر آتش سوزی و انفجار برای شما اهمیتی نداشته باشد ولی خرابی گوشی هوشمند می تواند نگرانتان کند. خرابی گوشی هوشمند رایج ترین خطری است که در صورت استفاده از شارژر تقلبی به جای شارژر اصلی شما را تهدید می کند.

مشکلات کیفی در شارژرهای تقلبی می تواند باعث خرابی گوشی هوشمند شما شود. شارژر اصلی دارای فیوز در مدار خود است. این فیوز زمانی که فشار زیادی به شارژر وارد شود از بین می رود و مدار را قطع می کند که این امر از انفجار، آتش سوزی و آسیب به دستگاه جلوگیری می کند.

در صورتی که آمپر، ولتاژ و جریان بدون اعمال قوانینی دقیق توسط شارژر به دستگاه منتقل شود، احتمال نابودی گوشی هوشمند وجود دارد. برخلاف تصور برخی از کاربران که استفاده از شارژر تقلبی می تواند باعث صرفه جویی در هزینه ها شود ولی شاید این امر هزینه ای برابر با خود دستگاه را به وی تحمیل کند.

شارژر تقلبی می تواند به باتری آسیب برساند 

شارژر اصلی

تولیدکنندگان شارژر تقلبی برای افزایش سود خود از مواد ارزان قیمت در خط تولیدشان استفاده می کنند، بنابراین احتمال خرابی در آن ها زیاد است. در صورت خریداری شارژر تقلبی شاید بتوانید دستگاه خود را شارژ کنید ولی سرعت شارژ و کیفیت آن با شارژر اصلی قابل مقایسه نیست.

شارژر تقلبی که از قابلیت شارژر سریع پشتیبانی کند به ندرت در بازار پیدا می شود. این شارژرها سرعت شارژر کمتری نسبت به نمونه اصلی دارند و همچنین امکان آسیب رساندن به دستگاه را نیز افزایش می دهد.

سازندگان شارژر تقلبی پاسخگوی مشکلات احتمالی نیستند

شارژر اصلی

زمانی که از مواد ارزان قیمت در ساخت یک شارژر استفاده شود، تضمینی برای عملکرد درست آن وجود ندارد. بدون وجود گارانتی نمی توانید شارژر خرابی را که خریداری کرده اید به شرکت سازنده بازگردانید و یک نمونه جدید دریافت کنید. در حقیقت با خرید این شارژرها صاحب اول و آخر این محصول خود شما خواهید بود.

برندهای معتبر سازنده شارژرهای غیر اصل

شارژر اصلی

در حالی که ما با خرید شارژر تقلبی مخالف هستیم ولی برندهای معتبر بسیاری در بازار وجود دارند که مشغول تولید شارژر به عنوان لوازم جانبی در دنیای گوشی های هوشمند هستند.

این برندها برای تولید شارژر خود از استانداردهای موجود در شارژر اصلی استفاده می کنند، بنابراین خطرات ذکر شده در بالا برای این محصولات ایجاد نخواهد شد. 

نحوه تشخیص شارژر تقلبی از شارژر اصلی

شارژر تقلبی

  • لوگو اشتباهی یا کیفیت پایین لوگو
  • وزن بسیار کم شارژر
  • رنگ متمایل به زرد شارژر
  • عدم مطابقت کارایی با گفته های بر روی جعبه
  • جعبه نامناسب یا فروش شارژر بدون جعبه
  • کیفیت پایین پلاستیک
  • عدم وجود کابل در بسته بندی و یا کیفیت پایین آن
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید