امشب درلیگ قهرمانان اروپا | لیورپول - رم؛ گلادیاتورها در مخمصه آنفیلد

کدخبر: ۲۰۹۸۹۹
در نخستین بازی مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، رم با گلادیاتورهایش شب سختی در ورزشگاه آنفیلد پیش‌رو خواهد داشت.
امشب درلیگ قهرمانان اروپا | لیورپول - رم؛ گلادیاتورها در مخمصه آنفیلد

جای تعجب است که تیمی با میزان اندک شانس قهرمانی در تمام تقابل‌هایش با 3 تیم دیگر حاضر در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا آمار رودررویی بهتری دارد. به عبارت بهتر لیورپول در تاریخ رویارویی‌هایش با 3 تیم بایرن‌مونیخ، رئال مادرید و رم در موضع برتر ایستاده اما وقتی نام رقیب رم باشد، این آمار چندان کارساز نیست چون همه می‌دانند تیمی که موفق به حذف بارسلونا شده، قادر به پیمودن همه راه هم است.

خاطرات و خطرات

آخرین تقابل رم و لیورپول در هفته آخر مرحله دوم گروهی فصل 2002-2001 شکل گرفت. لیورپول با یک باخت و 4 تساوی تنها باید با اختلاف 2 گل پیروز  می‌شد تا به یک‌چهارم‌نهایی صعود کند؛ کاری که در آنفیلد به بهترین نحو انجام داد و به جمع 8 تیم برتر رسید. رم هم در اوج قدرت حذف شد. خاطره قبلی اما برای رم به مراتب  تلخ‌تر بود چون این تیم در ضربات پنالتی فینال خانگی فصل 1984-1983 جام باشگاه‌های اروپا به لیورپول باخت و چهارمین قهرمانی‌ رقیب را رقم زد.

 شرایط نسبتا مناسب

 رم و لیورپول در حالی رویارویی ساعت 23:15 سه‌شنبه شب را  در ورزشگاه آنفیلد انجام می‌دهند که در لیگ 2 نتیجه متفاوت به دست آوردند. رم به راحتی اسپال را 3 بر صفر برد اما لیورپول برتری 2 بر صفر مقابل وست‌بروم را از دست داد و با راضی شدن به تساوی 2 بر2 بیش از پیش از نایب‌قهرمانی لیگ برتر دور شد. هر 2 تیم با آمادگی کامل به مصاف هم می‌روند. در لیورپول، محمد صلاح، بهترین بازیکن فصل لیگ برتر همراه مانه و فرمینیو یک خطر بزرگ هستند و رم با ژکو در خط حمله و بازیکنانی مثل اوندر و مانولاس خطرناک جلوه می‌کند. جدال صلاح با تیمی که روزی در لباسش به حق خود نرسید، جالب است.

غایبان جدال

لیورپول کماکان نمی‌تواند لالانا و جان را در اختیار داشته باشد. رم هم بدون دفرل و کارسدروپ به میدان می‌آید. حضور هر 2 تیم با اکثر قوای تهاجمی‌شان نوید یک جدال جذاب را می‌دهد.

رویارویی‌های قبلی

در 5 جدال اروپایی قبلی 2 تیم تقریبا پایاپای پیش رفته‌اند. رم یک بار در دور رفت جام یوفا پیروز شد اما لیورپول علاوه بر جدال دور برگشت، بازی مرحل گروهی فصل 2002-2001 را به سود خودش خاتمه داد. 2 بازی از جمله فینال فصل 1984-1983 جام باشگاه‌های اروپا و بازی رفت  مرحله دوم گروهی فصل 2002-2001 با تساوی خاتمه یافت. لازم به ذکر است برتری لیورپول در ضربات فینال جام باشگاه‌های اروپا، برد حساب نشده و نتیجه تساوی در 120 دقیقه منظور شده است.

نکات کلیدی

*رم هر 6 بازی رفت و برگشتی اخیر در مراحل حذفی را به تیم‌های انگلیسی باخته است.

*رم برای اولین بار و لیورپول برای نخستین بار از فصل 2008-2007 به جمع 4 تیم برتر لیگ قهرمانان راه یافته‌اند.

* لیورپول برای اولین بار از سال 1985، مقابل یک تیم غیر انگلیسی بازی نیمه‌نهایی جام باشگاه‌های اروپا و لیگ قهرمانان را انجام می‌دهد.

 ترکیب احتمالی

 لیورپول: کاریوس، مانه، فرمینو، صلاح، رابرتسون، فن‌دایک، آرنولد، لاورن، چمبرلین، فینالدوم و میلنر

رم: آلیسون، مانولاس، فازیو، ژسوس، کلاروف، استروتمن، دروسی، ناینگولان، فلورنزی، شیک و ژکو

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید